نسخه چاپی

حساسیت سازمان بازرسی روی دارایی‌ها پرسپولیس

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان و مسئول خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با تاكید بر پایان حسابرسی باشگاه پرسپولیس تاكید كرد: در این باشگاه بی‌نظمی مالی در دوره‌های مختلف وجود دارد و سازمان بازرسی روی دارایی‌های این باشگاه حساس شده است.

به گزارش نما، امیررضا خادم در خصوص حضور در جلسه روز سه شنبه دولت خاطرنشان کرد: درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جلسه‌ای داشتیم و چهار گروه وزارت کشور، دادگستری، اطلاعات و کار و گردشگری در این باره به بحث و بررسی پرداختند که قرار شد جلسات دیگری هم در این باره برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط دو تیم و در پیش بودن هفته‌های پایانی رقابتهای لیگ برتر باید هر چه سریع‌تر تصمیم‌گیری و جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا آنها در کورس قهرمانی باقی بمانند و از بستن یک تیم قوی غافل نشوند. در کل می‌توان با این روندی که وجود دارد تاکید وزارت ورزش و جوانان بر جابجایی و تعیین تکلیف این دو باشگاه کاملا مشهود است.

مسئول خصوصی‌سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت ادامه داد: جدی بودن وزارت ورزش در این باره را در مطرح شدن این موضوع در هیات دولت می‌توان دید. البته یک بخش از کار زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی که زیر مجموعه وزارت افتصاد است انجام می‌گیرد و از طرفی هیات دولت باید تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد. انتظار ما این است که این اتفاق هر چه سریع‌تر رخ بدهد تا ساز و کار آن مشخص شود.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از پایان فصل شاهد انتقال این دو باشگاه به بخش خصوصی خواهیم بود بیان کرد: همه برنامه‌ها بر این است که اگر به جمع بندی‌های لازم رسیدیم در همین قالب کار انتقال دو باشگاه صورت گیرد. وزارت ورزش و جوانان چارچوبی را در نظر گرفته است که اگر این کار تا پایان فصل انجام نگیرد مشکلی برای آینده به وجود نیاید.

وی درباره حسابرسی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: کار بازرسی و حسابرسی در این باشگاه به اتمام رسیده و تیمی که از سوی وزارت ورزش ماموریت انجام این کار را برعهده داشتند به دنبال ارایه گزارش نهایی خود هستند. البته این کار در باشگاه استقلال هم انجام می‌گیرد.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش درباره میزان بدهی‌های باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: این بدهی‌ها تقریبا حول و حوش همان مبالغی است که مطرح شده بود. البته این مبالغ از دوره‌های مختلف جمع‌آوری شده و بخش قابل توجهی از آن مربوط به دوره مدیریت اخیر بوده است.

خادم همچنین گفت: این باشگاه دارای دارایی‌هایی است که شفاف نیست و سازمان بازرسی کشور هم روی این قضیه حساس شده که دنبال مشخص شدن وضعیت آن هستیم. در باشگاه پرسپولیس یک بی‌نظمی جدی مالی وجود داشته که باید وضعیت آن مشخص شود. در این باره شنیدم که ماجرای آقای شیرینی هم به خاطر همین ابهامات بوده است.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش درباره ورود باشگاه پرسپولیس به بازار بورس بیان کرد: ورود این باشگاه به بورس منتفی است و بر اساس قانون این باشگاه به صورت مزایده واگذار خواهد شد. اصل مطلب این است که این باشگاه حتما واگذار شود ضمن اینکه باشگاه در چارچوب مدیریتی خوب و بدون حاشیه حرکت کند ولی موضوع این است که باید هیات دولت این کار را انجام دهد.

وی در خصوص اسپانسرها و تعهداتی که این باشگاه داشته است بیان کرد: ما مشکلی با هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نداریم و از بابت تلاش آنها برای درآمدزایی تشکر می‌کنیم. البته بحث‌هایی در دو سه روز اخیر در این باره داشته‌ایم تا به یک ساز و کارهای جدی برسیم. باشگاه پرسپولیس در بحث اسپانسر باید با بخش حقوقی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط باشد و تحت نظارت آنها کارها را انجام دهد تا از ایجاد هر گونه مشکل مضاعف جلوگیری شود.
منبع: خبرگزاری مهر

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...