نسخه چاپی

نظر آیت‌الله جوادی‌ آملی درباره چهارشنبه سوری

ایشان با بیان این كه باید احترام ایام فاطمیه حفظ شود، افزودند: چهارشنبه سوری سنت بسیار تلخی است و علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بر حرمت هرگونه آتش بازی و ترقه انداختن تاكید كرده اند.

چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی و ترقه بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، پیش از ظهر امروز در پایان درس تفسیر قرآن خود، در مسجد اعظم، مراسم چهارشنبه سوری را یک سنت پوچ و سیئه دانسته و تاکید کردند: چهارشنبه سوری یک سنت سیئه ای است که متاسفانه بنیان گذاشته اند .

ایشان با بیان این که باید احترام ایام فاطمیه حفظ شود، افزودند: چهارشنبه سوری سنت بسیار تلخی است و علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بر حرمت هرگونه آتش بازی و ترقه انداختن تاکید کرده اند.

معظم له با تاکید بر این که ترقه بازی، اتلاف مال بوده و حرام است، تصریح کردند: این حرکت بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی چهارشنبه سوری، جای را بسوزانند، ضامن هستند، چون آسیب رسانی به دیگران سنت پلید و زشتی است

این مفسر قرآن کریم با اشاره به لزوم تبیین حقایق معارف اسلامی، تصریح کردند: علما و روحانیون باید جامعه به ویژه دانش آموزان را با آسیب های حرکاتی چون چهارشنبه سوری و آتش بازی آشنا کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان یادآور شدند: باید این گونه سنت های سیئه و خلاف عقل و شرع را از چهره جامعه اسلامی دور کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...