نسخه چاپی

احتمال تك‌نرخی شدن بنزین در سال آینده

عکس خبري -احتمال تک‌نرخي شدن بنزين در سال آينده

سخنگوی دولت در خصوص انتشار خبری درباره توزیع برگه‌های خود اظهاری یارانه‌ها در ایام عید نوروز گفت: اصلا قرار نیست این برگه‌ها در ایام تعطیلات نوروز توزیع شود.

به گزارش نما ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از پایان جلسه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

مهم ترین محورهای سخنان نوبخت در این نشست خبری به شرح ذیل است:

ضوابط اجرایی اقتصاد مقاومتی را تا پایان سال ارائه می‌دهیم

وی با بیان اینکه حتی یک روز تاخیر را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جایز نمی دانیم گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه های اجرایی با مسئولیت وزرا در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و تا قبل از پایان این ماه، ضوابط اجرایی اقتصاد مقاومتی را ارائه خواهیم کرد.

هیچ تعهدی به بان‌کی ‌مون نداده‌ایم

نوبخت با بیان اینکه رسما اعلام می‌کنم هیچ تعهدی به مجامع جهانی نداشته که آقای بان‌کی‌مون بخواهد بگوید به تعهداتمان عمل نکرده‌ایم گفت: تمام تعهدات ما به مردم خودمان است.

شرط ابقای مدیران در دولت یازدهم

وی با اشاه به تغییرات صورت گرفته در دولت یازدهم اظهار داشت:مبنای تغییرات افراد در این دولت آن است که یا به این دولت اعتقاد ندارند و یا توانایی انجام آن کار را ندارند و در غیر این صورت ابقاء شده‌اند.

احتمال تک نرخی شدن بنزین در سال آینده

نوبخت در خصوص قیمت بنزین در سال آینده نیز گفت: احتمال دارد که بنزین تک نرخی شود و دیگر سهمیه بندی نداشته باشیم که در حال بررسی این موضوع هستیم.

مشروح نشست خبری سخنگوی دولت:

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیأت دولت گفت: در جلسه امروز دو تصمیم برای جبران بخشی از خسارات خشکسالی در هرمزگان و همچنین حادثه غیر مترقبه استان چهارمحال بختیاری توسط هیأت وزیران گرفته شد و اقداماتی درباره پرداخت نقدی و تسهیلاتی به این استان‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تهیه آئین‌نامه‌های اجرایی سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه کشور اظهار داشت: دولت حتی یک روز تأخیر در اجرای این سیاست‌ها را نیز جایز نمی‌داند.

نوبخت تعیین چگونگی توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را یکی دیگر از مطالب بررسی‌شده در جلسه امروز دولت خواند و افزود: هیأت وزیران این اجازه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داد تا اعتبارات این دارایی‌ها را تا قبل از پایان سال تخصیص دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه همت ما این است که برخی مبالغ باقیمانده را در جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران به کار بگیریم.

وی با اشاره به تصویب دو آئین‌نامه از تبصره‌های 17 و 18 قانون بودجه در هیأت دولت گفت: پس از تصویب قانون بودجه برخی آئین‌نامه‌های اجرایی آن نیازمند تصویب در دولت است و هیأت وزیران نیز ضمن نهایت همکاری و در اولویت قرار دادن این مسئله دو مورد از این آئین‌نامه‌ها را امروز تصویب کرد و بقیه موارد را نیز روز یکشنبه هفته آینده بررسی خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره سفر روحانی به عمان، گفت: این سفر و سفرهای مشابه در آینده در راستای بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه بوده و این رویکرد در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است.

سخنگوی دولت درباره برنامه‌های دولت یازدهم برای مهار تورم، به اقدامات انجام شده در زمینه سیاست‌های انضباط پولی و مالی اشاره کرد و افزود: در سیاست‌های مالی مهمترین نقش را انضباط مالی ایفاء می‌کند و این مسئله که ما یک هفته مانده به پایان سال بدون استقراض از بانک مرکزی و کسری بودجه سال را به اتمام می‌رسانیم به دلیل همین انضباط مالی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تورم 25 و یا کمتر از آن برای سال آینده توسط دولت اظهار داشت: جهت‌گیری دولت در اهداف خود رسیدن به تورم 25 و یا زیر آن است.

نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری درباره آزادی زندانیان سیاسی و اعطای مرخصی به آنان تصریح کرد: همانطور که برای ملتمان آرزوی شادی در ایام نوروز داریم مشتاق هستیم خانواده کسانی که عده معدودی از افراد آن در زندان هستند این شادی را داشته باشند.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اخیر بانکی‌مون مبنی بر عمل نکردن روحانی به وعده‌هایش در زمینه حقوق بشر، اظهار داشت:‌ دولت تدبیر و امید هیچ تعهدی به جامعه جهانی نسپرده بلکه این تعهد را به پیشگاه ملت خود سپرده و ملزم به اجرای آن خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ دولت در چارچوب قانون اساسی و آزادی‌های مدنی معتقد است تا نسبت به هرگونه تضییع آن مخالفت خواهد کرد و آنچه در اختیار دولت قرار دارد برای تحقق آزادی‌های مدنی پیگیری می‌کند.

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی اصلاح‌طلبان استان اصفهان به انتصاب مسئولان دولت پیشین توسط استاندار فعلی انتقاد دارند، گفت: هرچند دولت معتقد به تحول در مسائل مختلف از قبیل اقتصاد و سیاست خارجی است اما این تحول به معنای آن نیست که همه مدیران قبلی باید تغییر کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: کسانی که بتوانند در چهارچوب سیاست‌ها و رویکردهای دولت به ما کمک کنند از نظرشان استفاده می‌کنیم؛ افرادی هم‌اکنون در دولت هستند که در ستاد انتخاباتی آقای روحانی نبوده‌اند و در ستادهای انتخاباتی دیگر فعالیت می‌کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران دولت پیشین الزامی ندارد، اظهار داشت: به عنوان مثال در معاونت برنامه‌ریزی شاید من پنج نفر را نیز عوض نکردم؛ افراد شایسته با هر خط فکری اگر در چهارچوب رویکرد دولت باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره زمان ارائه برگه‌های خود اظهاری برای دریافت یارانه در ایام تعطیلات عید ضمن رد این مسئله گفت: این برگه‌ها در ایام تعطیلات عید منتشر نمی‌شود و زمان آن احتمالاً‌ دهه سوم فروردین خواهد بود.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در زمینه آزادی مرزبانان ربوده شده توسط گروه‌های تروریستی گفت:‌حتی اگر یک سرباز از کشور ما دچار مشکل شود دولت همه ظرفیت‌های خود را برای حل آن مشکل به کار می‌گیرد و ای کاش مصلحت بود که درباره کارهای انجام شده در این راستا گزارشی را ارائه می‌دادند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی و نظر دولت در این زمینه گفت: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب بسیاری از قوانین در این راستا مزاحم است البته اگر خلأ قانونی وجود داشته باشد نیازمند تصویب قانون جدید هستیم ولی برخی تعدد قوانین خود می‌تواند مزاحم باشد.

وی با بیان اینکه مجلس قوانین مزاحم را شناسایی کند تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه برخی مزاحم را به مجلس ارائه می‌دهد.

سخنگوی دولت درباره تعیین نرخ سود بانکی در سال‌ آینده گفت: معمولاً شورای پول و اعتبار ابتدای هر سال تشکیل جلسه می‌دهد و سیاست‌های پولی و بانکی از قبیل نرخ سود بانک‌ها را تبیین می‌کند؛ به محض تشکیل این شورا درباره سود بانکی گزارشی را ارائه خواهم داد.

نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری درباره ارزیابی خود از اجرایی شدن برنامه‌ پنجم توسعه گفت: هنوز نمی‌توانم مسائل دقیقی را در این زمینه بیان کنم ولی باید قبول کنیم میان آنچه اجرا شد با آنچه باید اجرا می‌شد تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تا جایی که می‌توانیم قانون برنامه پنجم را اجرایی کنیم، گفت: تصمیم داریم قانون برنامه ششم را نیز از ابتدای سال 93 با بررسی مسائل تقنینی آن آغاز کنیم ولی آنچه تا کنون در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور وجود دارد این است که برنامه ششم در چهارچوب اقتصاد مقاومتی و با رویکرد اقتصاد منطقه‌ای تبیین شود.

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با تأکید بر اینکه این سیاست‌ها تنها برای شرایط تحریم نیست، اظهار داشت: این سیاست‌ها برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20ساله تهیه شده و حال که ما در شرایط تحریم قرار داریم؛ فکر می‌کنم که تدوین قوانین جدید در این زمینه نیازی نیست و فقط باید این سیاست‌ها را اجرا کنیم. ما نیز با مدیریت جهادی به صورت شبانه‌روز این مسئله را دنبال می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده با بیان اینکه در حال تصمیم‌گیری درباره این موضوع هستیم، گفت: آنچه کارشناسان می‌گویند این است که با دو نرخی شدن بنزین فساد زیادی ایجاد می‌شود و اگر به سمت تک‌نرخی شدن بنزین برویم دیگر موضوع سهمیه‌بندی مطرح نخواهد بود.

سخنگوی دولت درباره تعیین نرخ دستمزد کارگران و کارمندان دولت گفت: نرخ دستمزد کارکنان دولت 600هزار تومان در حداقل و هفت برابر آن یعنی 4میلیون و 200هزار تومان برای حداکثر در نظر گرفته شده و دستمزد کارگران نیز هفته آینده مشخص می‌شود.

وی در بخش پایانی نشست خود درباره میزان اعتبارات تصویب‌شده در دولت برای خشکسالی هرمزگان و حوادث غیرمترقبه در استان چهارمحال بختیاری گفت: برای خسارات ناشی از خشکسالی در هرمزگان 90میلیارد ریال به صورت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بین مناطق مختلف تقسیم خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: برای حوادث غیرمترقبه در استان چهارمحال بختیاری بالغ بر 278میلیارد و 750میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی با سقف 120، 150 و 35 میلیون ریال تسهیلات با سود 5 درصد پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: 430میلیارد ریال نیز به تفکیک 30میلیارد برای کمک‌های بلاعوض به خانوارهای شهری و روستایی استان چهارمحال بختیاری و 400میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...