نسخه چاپی

باجگیری اینترنتی از دختر فراموشكار

عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی از سوی پلیس سایبری دستگیر شد.

به‌گزارش نما به نقل از پلیس، احمد عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: دختر جوانی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس و فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی را داشت.

وی افزود: این دختر ادعا کرد دو روز پیش سوار خودرویی شده و هنگام پیاده شدن کیف دستی و تلفن همراهش را فراموش کرده و جا گذاشته‌است، پس از چند ساعت ایمیلی دریافت کرده که حاوی مطلب تهدیدآمیزی با این عنوان بود «اگر می‌خواهی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی تو را در فضای مجازی پخش نکنم باید 20 میلیون ریال پول بپردازی». عرفانی ادامه داد: با توجه به ادعاهای دختر جوان رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان با اقدام‌های فنی توانستند متهم را شناسایی کرده و در عملیاتی با شناسایی مخفیگاه باجگیر اینترنتی، وی را دستگیر کنند.

مرد 22 ساله پس از رویارویی با مستندات و شاکی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: وقتی دختر جوان تلفن همراه و مدارک خود را جا گذاشت از فرصت سوء‌استفاده کرده و هنگام بررسی محتویات داخل گوشی، فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی را دیدم و وسوسه شدم در ازای انتشار نکردن آنها در فضای مجازی مبلغی را از وی اخاذی کنم.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داده‌های مهم، تصاویر و فیلم‌های داخل حافظه گوشی تلفن خود را بلافاصله به مکان امنی انتقال داده و برای گوشی خود رمز غیرقابل حدسی انتخاب کنند تا کسی نتواند از اطلاعات داخل آن سوءاستفاده کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...