نسخه چاپی

مشكلات فرهنگی سبد كلا نیست

عکس خبري -مشکلات فرهنگي سبد کلا نيست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه معضلات فرهنگی شوخی‌بردار نیست، گفت: با توجه به تاكید "معظم له" به مسائل فرهنگی، مسئولان باید بدانند كه اینگونه موضوعات اجتماعی همچون مشكلات اقتصادی در كشور نیست كه با سبد كالا و یارانه بتوان حل كرد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حج"آیت‌الله محسن شبستری" با اشاره به تاکیدات "مقام معظم رهبری" پیرامون مسائل فرهنگی اظهار داشت: با توجه به تاکید "معظم‌له" به مسائل فرهنگی، مسئولان باید بدانند که اینگونه موضوعات اجتماعی همچون مشکلات اقتصادی در کشور نیست که با سبد کالا و یارانه بتوان حل کرد.
وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی شوخی‌بردار نیست، گفت: تمامی متولیان فرهنگی کشور اعم از شورای عالی انقلاب، دانشگاهیان، آموزش عال، آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در حل معضلات اجتماعی جامعه بیش از پیش مراقبت باشند.
نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر پیشینه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شکل‌گیری انقلاب همچون کودتا و شورش‌ نبود بلکه با اعتراض گسترده مردمی علیه رژیم شاهنشاهی شکل گرفت تا بتواند از این طریق با سردادن شعارهایی همچون"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، "الله اکبر" و... در جهت ایجاد فرهنگی نو و اسلامی گام بردارند.
وی افزود: شهادت شهدای ایرانی در راه رضای خدا به فرمان رهبرشان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، مهر تاییدی بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی ایران است.
آیت‌الله شبستری با اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی در کشور ابراز داشت: فعالیت در این عرصه نباید به شعار دادن محدود شود بلکه مسئولان از جمله وزیر ارشاد باید با نظارت دقیق‌تر از انتشار هرگونه کتب و مطبوعات ضد ارزش دینی و اسلامی ممانعت کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: باید با حفظ حریم‌ها تا حد امکان از اختلاط کلاس‌های درسی و پوشش‌های نامناسب در مراکز علمی جلوگیری و از طریق اساتید دانشگاهی و حوزوی اقدام به تقویت کلاس‌های آموزشی و قرآنی کرد تا از این طریق به شبهات القا شده در مسائل فرهنگی کشور پایان داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...