نسخه چاپی

ونزوئلا جان كری را «قاتل» خواند

عکس خبري -ونزوئلا جان کري را «قاتل» خواند

الیاس خائوآ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در این خصوص گفت: هربار كه ما در حال كاهش خشونت‌ها هستیم جان كری با اظهارهات خود اعتراضات را دوباره فعال می‌كند، ما جان كری را به عنوان قاتل مردم ونزوئلا محكوم می‌كنیم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری رویترز، از آغاز اعتراضات ونزوئلا که تاکنون به مرگ 28 تن منجر شده است، دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور، دائما واشنگتن را مسئول بحران سیاسی موجود در کشور خود دانسته‌ است.
این در حالی است که مقامات آمریکایی معتقدند ونزوئلا از آن‌ها به عنوان پوششی برای منحرف کردن توجهات از مشکلات اقتصادی و سیاسی خود استفاده می‌کند.
در همین راستا جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شدیدا به دولت ونزوئلا حمله کرده و آن را به سازمان‌دهی یک کمپین ترور برای سرکوب شهروندان خود متهم کرد.
الیاس خائوآ، وزیر امور خارجه ونزوئلا در این خصوص گفت: هربار که ما در حال کاهش خشونت‌ها هستیم جان کری با اظهارهات خود اعتراضات را دوباره فعال می‌کند، ما جان کری را به عنوان قاتل مردم ونزوئلا محکوم می‌کنیم.
افول روابط آمریکا و ونزوئلا که به نظر می‌رسید دوباره در حال جان گرفتن باشد با اقدام ماه پیش مادورو به اخراج سه دیپلمات آمریکایی که آنها را به ارتباط با معترضان متهم کرده بود، شدت گرفت.
این در حالی است که آمریکا هنوز هم بزرگترین بازار نفت ونزوئلا است و محموله‌های نفتی این کشور به آمریکا همچنان طبق روال عادی تحویل داده می‌شود. اما از طرف دیگر دادستان ارشد ونزوئلا نیز آمریکا را به تلاش برای تامین مالی اعتراضات در کشور خود متهم کرد. سناتورهای آمریکایی خواستار ارائه یک بسته کمکی به ونزوئلا به ارزش 15 میلیون دلار شدند تا حقوق بشر و رسانه‌های مستقل حفظ شده و گروه‌های دموکراتیک نیز تقویت شوند. آنها همچنین خواستار تحریم علیه ونزوئلا شده بودند.
در همین راستا لوئسا اورتگا دیاز، دادستان ارشد ونزوئلا از آمریکا برای نقشش به عنوان پلیس جهان انتقاد کرده و گفت: چه کسی به شما این اختیار را داده است که دیگر کشورها را تحریم کنید؟

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...