نسخه چاپی

سیستم هواپیمای ناپدید شده مالزیایی تعمدا غیرفعال شده بود

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در یك كنفرانس خبری اعلام كرد داده های به دست آمده با كمال اطمینان نشان می دهد سیستم هواپیمای مالزیایی ناپدید شده تعمدا غیرفعال شده و به این ترتیب تحقیقات ما با تمركز بر روی مسافران و خدمه وارد فاز جدیدی خواهد شد.

به گزارش نما ، نخست وزیر مالزی گفت آخرین ارتباط تایید شده هواپیما با ماهواره در ساعت 8 و 11 دقیقه صبح روز شنبه 8 مارس به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد مکان دقیق این ارتباط مشخص نیست اما ردیابی هواپیما در دو کریدور احتمالی، یکی در مرز قزاقستان و ترکمنستان تا شمال تایلند و دیگری از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند انجام خواهد شد.
نجیب تون رزاق احتمال ربوده شدن هواپیما را رد کرد و گفت تحقیقات ادامه دارد و هنوز نمی توان نتیجه قطعی را اعلام کرد.
نخیب تون رزاق افزود: داده های به دست آمده با اطمینان نشان می دهد که سیستم های ارتباطی پرواز ام اچ 370 درست قبل از رسیدن به ساحل شرق شبه جزیره مالزی قطع شده و این هواپیما با تغییر مسیر از روی مالزی عبور کرده و به سمت هند رهسپار شده است.
نجیب تون رزاق در ابتدای کنفرانس خلاصه ای از روند تحقیقات انجام شده طی هفته گذشته برای یافتن این هواپیما را اعلام کرد.
این کنفرانس خبری در هتلی نزدیک به فرودگاه بین المللی مالزی با حضور جمع زیادی از خبرنگاران به خصوص رسانه های چینی برگزار شد.
بوئینگ 777 متعلق به هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین شنبه گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادارها ناپدید شد و اطلاع دقیقی از محل آن در دست نیست.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...