نسخه چاپی

افشا قرارداد بازیكنان

رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال با بیان اینكه یكی از سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا كم شده است گفت: تمام هدف و برنامه ما این است كه بتوانیم برای سال آینده میانگین سنی بازیكنان لیگ برتر را پایین بیاوریم و از راهكارهای مناسب باشگاه‌ها را موظف به استفاده از بازیكنان جوان كنیم.

به گزارش نما، مهدی تاج در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار شد با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف لیگ فعلی برای فصل آینده است گفت: ما به دنبال پیدا کردن ایرادهای لیگ سیزدهم و تبدیل آنها به نقاط قوت لیگ چهاردهم هستیم تا بتوانیم در آینده یک لیگ پویا و فعال را داشته باشیم. در این راه دو محور را به عنوان اولویت های سازمان لیگ در نظر گرفته ایم. اول اینکه بتوانیم از نظر فرهنگی لیگ را به سطح قابل قبول تری برسانیم و در وهله دوم اینکه بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که لیگ از نظر فنی بتواند رضایت تماشاگران را براورده کند.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ دارای بخش های مختلفی است و در طول یکسال 6 هزار مسابقه برگزار می کند افزود: به دنبال این هدف هستیم که لیگ برتر بتواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد. ضمن اینکه لیگ دسته اول هم باید از نظر فنی حمایت کننده لیگ برتر باشد.

رئیس سازمان لیگ حرفه ای خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که از 18 درصد بازیکن جوانی که در لیگ دسته اول قرارداد دارند تنها یک درصد در طول مسابقات به بازی گرفته شده اند. این هم به این دلیل است که همه دنبال نتیجه گرایی هستند. ما به دنبال این هستیم که این تفکر را از بین ببریم تا بتوانیم از جوانانمان بهتر استفاده کنیم. به همین دلیل به همه باشگاه ها اعلام کرده ایم فعلا با بازیکنی قرار داد نبندند چرا که در سال آینده آیین نامه جدیدی برای نقل و انتقالات نوشته خواهد شد.

وی افزود: ما برای جوانگرایی و مسائل فنی از بزرگانی چون مجید جلالی ، رسول کربکندی، علیرضا منصوریان و دیگران استفاده کرده ایم و از تعدادی هم نتوانستیم استفاده کنیم چرا که درگیری مسابقات لیگ قهرمانان بودند. دنبال این هستیم که با جمع آوری افکار و نظرات همه به یک راهکار خوب برسیم. من چندین ساعت با بگوویچ، کرانچار، اسکوچیچ و لوکا صحبت کرده ام تا بتوانم از نظرات آنها هم استفاده کنم.

مهدی تاج خاطر نشان کرد: ما باید سن حضور بازیکنان جوان را در مسابقات از 23 به 17 برسانیم. یکی از مشکلاتی که ما داریم سرباز شدن بازیکنان است که تنها چهار باشگاه تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی، نیروی زمینی و تراکتورسازی هستند که می توانند از بازیکنان سرباز استفاده کنند. مشکل ما این است که وقتی بازیکن به شرایط ایده ال فنی می رسد باید به تیم های نظامی برای سربازی بپیوندد.

رئیس سازمان لیگ در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه باید زیر ساخت های لازم برای پیشرفت فوتبال را فراهم کرد گفت: براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شده و فوتبال ایران از فصل آینده سه سهمیه در این مسابقات خواهد داشت.
منبع: خبرگزاری مهر

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...