نسخه چاپی

برخی پولدارها برای فرار از مالیات، یارانه می‌گیرند

یك استاد دانشگاه گفت: به نظر من بین هفت الی هشت میلیون نفر بیشتر نیاز ندارند كه یارانه دریافت كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر موسی غنی نژاد، تحصیلکرده‌ی" اقتصاد توسعه" در دانشگاه سوربن فرانسه با استقبال از شکل گیری کمپین نه به یارانه نقدی گفت: به نظر من بین هفت الی هشت میلیون نفر بیشتر نیاز ندارند که یارانه دریافت کنند ولی می بینید که چند برابر این آمار یارانه نقدی دریافت می کنند. حالا جالب است که می‌گفتند بعضی از تحت پوشش‌های بهزیستی یارانه نمی‌گرفتند اما بالاشهری‌ها یارانه می‌گرفتند. خوب این نشان می‌دهد که چقدر سیستم غلط است.

وی افزود: این در حالی است که الان ما یک نظام آماری نسبتاً خوبی داریم. مثلاً کمیته امداد یک داده‌های آماری خیلی متّقن و خوبی دارد راجع به افرادی که واقعاً نیازمند کمک هستند و یا اطلاعات سازمان بهزیستی هم حاکی از این است. یارانه باید این‌ها را تحت پوشش قرار دهد. این استاد دانشگاه همچنین گفت: در کشور ما و در باب یارانه عده‌ای دچار توهم هستند.

مثلاً در ابتدا و در زمان آقای احمدی‌نژاد که می‌خواستند یارانه دهند، عده زیادی می‌رفتند ثبت نام می‌کردند که خوب زحمت بسیار هم داشت. من خودم هیچ وقت نرفتم اما آدم‌های خیلی پولدار یا کارخانه دار می‌رفتند ثبت‌نام می‌کردند. من می‌گفتم شما چرا ثبت‌نام می‌کنید؟ آخر این 45 هزار تومان به چه دردتان می‌خورد؟ و اصلاً چرا این دردسر را به خودتان می‌دهید؟ در جواب می‌گفتند که نه من برای این ثبت‌نام می‌کنم که اگر هر کسی ثبت‌نام نکند، تلقی خواهد شد که وضع مالی این فرد خوب است می‌آیند از او مالیات می‌گیرند. غنی نژاد افزود: در آن زمان یک سری توهماتی این گونه وجود داشت و در حال حاضر نیز این موضوع همچنان وجود دارد. الان هم یک عده‌ای که نمی‌خواهند انصراف بدهند و هم‌چنان یارانه بگیر باشند، این را یک نوع پوششی می‌دانند که ما فقیر هستیم و سراغ ما نیایید و ما را تلکه نکنید و از ما مالیات نگیرید.


۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...