نسخه چاپی

مردم پاكستان مذاكره با شبه نظامیان طالبان را محكوم كردند

مردم پاكستان با برپایی تظاهرات در دو شهر این كشور راهبرد دولت اسلام آباد در مذاكره با شبه نظامیان طالبان را به شدت محكوم كردند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، مردم شهر راولپندی روز گذشته در تظاهراتی شعارهای ضد دولتی سر دادند و با اقدام دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای مذاکره با طالبان به شدت مخالفت کردند. مردم راولپندی همچنین ادامه کشتار شیعیان این کشور توسط گروه های شبه نظامی را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش معترضان همچنین از دولت اسلام آباد خواستند تا جزییات مربوط به وام ۳ میلیارد دلاری عربستان به پاکستان را منتشر کند. تظاهرکنندگان پاکستانی بر این باورند که اسلام آباد برای دریافت این وام از عربستان بر سر سوریه با مقام های ریاض به توافق رسیده است. عربستان در ۳ سال گذشته از شبه نظامیان مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت کرده است.

در تظاهراتی دیگر در شهر "خیرپور" مردم از دولت پاکستان خواستند تا به جای مذاکره با شبه نظامیان طالبان از مشت آهنین در برابر آنها استفاده کند. دور نخست مذاکرات بین دولت و گروه تحریک طالبان اوایل فوریه انجام شده است. نمایندگان دو طرف بار دیگر چهارشنبه گذشته با یکدیگر دیدار کرده اند.

ذاکرات بین دو طرف پس از برقراری آتش بس یک ماهه از سوی طالبان انجام شده است. در پاسخ به برقراری آتش بس ارتش پاکستان نیز حملات هوایی ضد مواضع شبه نظامیان طالبان را متوقف کرده است.

نواز شریف از زمان به قدرت رسیدن در سال گذشته از مذاکره با طالبان حمایت کرده است. پاکستان از سال ۲۰۰۱ میلادی پس از پیوستن به جنگ آمریکا موسوم به جنگ علیه تروریسم با بی ثباتی و خشونت روبرو شده است. بر اساس اعلام مقام های پاکستانی بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم پاکستان جان خود را در درگیری‌ها از دست داده اند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...