نسخه چاپی

عدم توازن در مذاكرات

عکس خبري -عدم توازن در مذاکرات

عضو كمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این كه ما با مذاكره مخالف نیستیم اما با شیوه كنونی مذاكرات مخالفیم گفت: آن چه را كه به دست آورده‌ایم را در مقابل آن چه كه از دست داده‌ایم را متوازن نمی‌دانیم.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی امروز مجلس ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک پیروزی تیم ملی کشتی ایران بر آمریکا و روسیه گفت: نکاتی چند موجب نگرانی بسیاری از نمایندگان شده است که باید آنها را به اطلاع ملت بزرگوار ایران برسانند.
وی نگرانی‌های اقتصادی را اولین دغدغه نمایندگان دانست و افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود اظهار داشت در صورت پیروزی در 100 روز اول، تحولات اساسی در اقتصاد به عمل خواهم آورد، البته هر کس از الفبای اقتصاد آگاهی داشته باشد انتظار ندارد که در این مدت تغییرات اساسی ایجاد شود و در روند اقتصادی موجود، هیچ نشانی از تحول اساسی وجود ندارد.
نماینده مردم تهران ادامه داد: هنوز اتومبیل‌های گران قیمت و اشیای غیرضروری و لوازم لوکس و لوازم آرایش بیش از سابق در حال وارد شدن به کشور است و این به معنای مصرف بیشتر ارزهای خارجی و وابستگی اقتصاد به فروش نفت است.
حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه درست است که دولت با جمع‌آوری نقدینگی از سرعت تورم کاسته است گفت: اما کاستن نقدینگی مشکل بزرگ‌تری به دنبال خواهد داشت و آن رکود است، رکود اقتصادی جز بیکاری و کاسته شدن تولید داخلی و نیاز به واردات خارجی به بار نخواهد آورد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید داخلی اظهار داشت: بیشتر کارخانه در حالت تعطیلی یا در زیر ظرفیت رسمی کار می‌کنند که این‌ها احتیاج به تزریق نقدینگی دارند و کاستن نقدینگی در این برهه زمانی آینده تولید ملی را به شدت در ابهام فرو می‌برد؛ بنابراین یکی از نگرانی‌های ما درباره بی‌برنامگی‌های اقتصادی دولت است.
وی با بیان اینکه دولت باید اقتصاد مقاومتی را پایه کار خود قرار دهد و برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی کند، متذکر شد: نگرانی دیگر ما درباره مسائل فرهنگی است و این امر سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و نیروهای مذهبی شده است.
عضو کمیسیون اصل 90 با انتقاد از رفتار دوگانه دولت در مقابل جراید ارزشی و غیر ارزشی تصریح کرد: اظهار تأسف وزیر ارشاد از برخورد قوه قضائیه با جراید هتاک نسبت به مبانی اسلام و معرفی کردن جراید هتاک و مخل اسلام به عنوان دوستان دولت از سوی رئیس ‌جمهور سبب تأسف است.
حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به توزیع ناعادلانه یارانه بین جراید ارزشی و غیر ارزشی، بخشش سخاوتمندانه به جراید زرد و رفتار سختگیرانه با جراید حامی ارزش‌های انقلاب ادامه داد: این مسائل از دغدغه‌های ماست؛ همچنین عزل، منفصل کردن و برکنار کردن نیروهای مذهبی و حتی حذف بورسیه دانشجویان انقلابی و حاکم کردن نیروهای فتنه‌گر آینده آموزش عالی را مبهم و تیره می‌کند.
نماینده تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای رشد علمی نیاز به آرامش دارند و نباید به محل منازعه فتنه‌جویان تبدیل شود، تصریح کرد: شیوه مدیریت کشور از دیگر دغدغه‌های نمایندگان ملت است.
وی در همین زمینه به شیوه مدیریت مذاکرات اشاره کرد و گفت: در زمان مذاکرات که باید ثبات و قدرت نظامی به رخ دشمن کشیده شود سخن گفتن از خزانه خالی و ناتوانی در مقابل دشمن با هیچ یک از اصول مدیریت سازگار نیست.
عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: ناکارآمدی‌ها را به گردن دولت سابق و نمایندگان انداختن با اصول مدیریت سازگار نیست و شاید این شیوه در کوتاه مدت پاسخ دهد اما در طولانی مدت این منطق کند خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینیان تأکید کرد: نمایندگان را به رأی نیاوردن تهدید نکنید، چراکه نمایندگان بر اساس وظیفه عمل می‌کنند و آن را تکلیف می‌دانند، بنابراین رأی آوردن یا نیاوردن نیز همین طور است.
وی کشور را نیازمند برخورداری از مدیریت چالاک دانست و گفت: دولت در توزیع سبد کالا تجربه و متوجه شد کار بسیار مشکل است؛ کارمندان با حقوق بالا مشمول سبد کالا شدند ولی حقوق‌بگیران سطح پایین از دایره شمول سبد کالا خارج شدند لذا از طرف دیگر نحوه توزیع سبد کالا سبب شکسته شدن شخصیت مردم شد تا جایی که زبان سخنگوی کاخ سفید علیه ملت با کرامت به تهدید گشوده شد.ما با مذاکره مخالف نیستیم اما با شیوه کنونی آن مخالفیم؛ ما آنچه که به دست آورده‌ایم در مقابل آنچه از دست داده‌ایم متوازن نیست.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما از اینکه مستکبران را نسبت به عقب‌نشینی انقلاب امیدوار کنیم نگران هستیم، خاطرنشان کرد: صحبت‌های توهین‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه‌اش، تمدید تحریم‌ها، سخنان توهین آمیز بان کی‌مون به عنوان دست‌نشانده آمریکا و رفتار تحقیرکننده هیأت‌های غربی خصوصا اشتون را نشانه‌ای از جسور شدن غربی‌ها در برابر جمهوری اسلامی می‌دانیم.
عضو کمیسیون اصل 90 با اشاره به بی‌توجهی و سکوت غیرمسئولانه دبیرکل سازمان ملل نسبت به کشتار کودکان فلسطینی و لبنانی توسط صهیونیست‌ها، کشته شدن افغان‌ها توسط آمریکایی‌ها، کشتار مسلمانان میانمار و قتل عامل مردم عراق و سوریه توسط سلاح‌های غربی و شیوخ مرتجع، خاطرنشان کرد: با این وضعیت آنها چرا در برابر جمهوری اسلامی زبان به گستاخی می‌گشایند.
وی گفت: در وزارت امور خارجه در توجیه این عمل احمقانه اشتون گفته‌اند که تماس‌های خارجی با مخالفان داخلی نشانه‌های دموکراسی است.
نماینده مردم تهران با اشاره به وقایع اوکراین خاطر نشان کرد: اگر وزیر امور خارجه اوکراین خرد داشت و این سخنان را به دور می‌ریخت و از ورود مداخله‌گران غربی به اوکراین جلوگیری می‌کرد در حال حاضر شاهد متلاشی شدن اوکراین نبودند بنابراین وزارت امور خارجه باید بداند این جا سرزمین اوکراین نیست بلکه سرزمین میرزای شیرازی، فضل‌الله نوری، آیت‌الله سعیدی، آرش، کاوه، هزار رستم، میرزاکوچک‌خان‌ها، رئیسعلی‌ها، باقرخان‌ها، باکری‌ها، همت‌ها، علم‌الهدی‌ها، زین‌الدین‌ها، احمدی‌روشن‌ و شهریاری است؛ اینجا سرزمین خمینی و سیدخراسانی است.
وی در پایان از آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به خاطر مواضع قاطعانه در برابر فتنه ‌گران و حق هسته‌ای ایران تشکر کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...