نسخه چاپی

روز مرگ استقلال، روز زندگی استقلال!

در سومین روز از رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم های تراكتور سازی و استقلال تهران به مصاف رقبای خود می‌روند.

به گزارش نما، دیدار سوم نماینده های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا از روز سه شنبه با پیگری دو دیدار دنبال می شود که طی آن استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم الجزیره امارات می رود و تراکتورسازی هم در امارات با تیم العین دیدار می کند. این دو بازی در شرایطی برگزار می شود که هدف نماینده های کشورمان کاملا متفاوت است؛ استقلال نیاز مبرم به سه امتیاز بازی اش دارد و تراکتورسازی با یک تساوی هم می تواند به روزهای خوبش در آسیا ادامه دهد.

مرگ و زندگی!
استقلا ساعت 19.30 در ورزشگاه آزادی یکی از مهمترین دیدارهای این فصلش را برگزار می کند؛ این تیم در شرایطی آخرین بازی خود در سال 92 را برگزار می کند که برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا باید هر طور شده از سد تیم الجزیره امارات بگذرد. شاگردان قلعه نویی دو بازی قبلی شان را با شکست پشت سر گذاشته اند و برای بقا، از 4 بازی پیش رو 10 امتیاز نیاز دارند. در واقع شکست در این دیدار به معنی حذف زودهنگام آبی های پایتخت از رقابت های این فصل است.

استقلال صفر امتیازی البته کار چندان راحتی برابر رقیب اماراتی اش ندارد؛ الجزیره تا اینجا دو بازی انجام داده و 6 امتیاز کامل را دارد. این تیم در شرایطی پا به آزادی می گذارد که صدرنشین است و از طرفی به معنای تمام «گربه سیاه» استقلال است. الجزیره اگرچه قدرت مهمی در آسیا به شمار نمی رود ولی راه اذیت کردن استقلال را به خوبی بلد است. آنها تا به حال 6 بار با استقلال بازی کرده که هرگز شکستی نداشته اند؛ 4 بار مساوی کرده و دوبار هم برنده شده اند. آمار می گوید آبی های کشورمان کار راحتی در پیش ندارند و سخت است که از پیش برنده باشند.

انگیزه ای به نام رحمتی!
این دیدار البته برای خودش جنبه های متفاوتی هم دارد؛ امیر قلعه نویی باید از ناکامی های اخیرش دفاع کند و به سه شکست پی در پی استقلال در مجموع بای های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد. این دیدار می تواند سکوی پرتابی برای امیر و یا نقطه کوری در کارنامه او باشد. سه امتیاز این دیدار به ژنرال قدرت می دهد و به غیر از آن، شرایط او را بحرانی تر از چیزی می کند که الان گرفتار آن است.

البته این بازی برای یک نفر دیگر هم معنی خاصی دارد؛ سید مهدی رحمتی که خیلی ها ناکامی استقلال در بازی دوم را گردن او انداخته اند. اشتباه مهلک رحمتی باعث شد تا فضای سختی برای او در داخل و خارج از کشور به وجود بیاید و حالا دروازه بان استقلال مصمم است هر طور شده توانایی های خود را اثبات کند. این بازی علاوه بر امیر برای مهدی رحمتی هم جنبه مرگ و زندگی دارد.

تراکتور به امارات رسید!
در دیگر بازی ای که نماینده های کشورمان برگزار می کنند تیم تراکتورسازی در امارات به مصاف تیم العین می‌رود؛ تراکتور در دو بازی قبلی اش قاعده را رعایت کرده؛ در دیداری که مهمان بوده مماشات کرده و امتیاز گرفته و در دیداری که میزبان بوده تلاش کرده و سه امتیاز را گرفته است.

حالا همین مورد باعث شده تا شاگردان تونی اولیویرا با 4 امتیاز صدرنشین باشند و با خیالی آسوده تر به میدان بروند. به ویژه اینکه علی کریمی هم محرومیتش را سپری کرده و می تواند در این دیدار به میدان برود. تراکتورسازی در شرایطی برابر العین، تیم دوم گروه به میدان می رود، که در صورت کسب امتیاز در این دیدار تا حدود زیادی می تواند صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را تضمین کند.

مرجع: فرارو

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...