نسخه چاپی

تلاش‌ها برای آزادی مرزبانان ایرانی جدی نیست

تاكنون گزارش مشخصی به كمیسیون حقوقی و قضایی ارائه نشده است و فكر می‌كنم وزارت كشور و دولت باید در این زمینه جدی‌تر وارد شوند.

به گزارش نما ، به نقل از جوان آنلاین دكتر محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به آخرين وضعيت پنج مرزبان ربوده شده اظهار داشت: تاكنون گزارش مشخصي به كميسيون حقوقي و قضايي ارائه نشده است و فكر مي‌كنم وزارت كشور و دولت بايد در اين زمينه جدي‌تر وارد شوند.
دهقان افزود: به هر حال اين واقعيتي است كه در چند سال گذشته نيروهاي وابسته به جريان تكفيري در مرزهاي ايران و پاكستان فعال شدند و متاسفانه هر از گاهي به نيروهاي داخل ايران حمله و در منطقه زمينه ناامني را فراهم مي‌كنند. بنابراين دولت جمهوري اسلامي ايران بايد در اين خصوص يك تدبير اساسي اتخاذ كند و نبايد اجازه داد افرادي كه وابسته به گروه‌هاي تروريستي و در واقع مزدوران آمريكا و اسرائيل در منطقه هستند، امنيت جمهوري اسلامي را دچار خدشه كنند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه پاكستان كشور همسايه ماست و كشور مسلماني است و بايد رابطه‌مان با پاكستان خوب باشد اما اين به معناي اين نيست كه سيستم ديپلماسي، دولت، وزارت كشور و وزرات خارجه ما در برابر جان افراد ايراني دچار انفعال باشند بلكه بايد با جديت با دولت پاكستان وارد مذاكره شوند تا همه تروريست‌هاي مستقر در اين منطقه بفهمند بازي كردن با حيثيت جمهوري اسلامي ايران بسيار پر هزينه است.
دكتر دهقان با بيان اينكه دستگاه‌هاي امنيتي بايد در اين زمينه اقدام فوري انجام دهند، گفت: جان آن پنج سرباز ايراني براي ما بسيار ارزشمند است و ما بايد تمام تلاشمان را براي آزادي آنها انجام دهيم و علاوه بر آن بايد تلاش كرد تا امنيت پايداري در آن منطقه ايجاد شود و تروريست‌ها و جريان تكفيري ديگر جرات تعرض به نيروهاي نظام جمهوري اسلامي ايران را نداشته باشند.
عضو هيئت رئيسه مجلس اضافه كرد: بايد يك اقدام چند جانبه صورت گيرد و در واقع دستگاه ديپلماسي هم بايد فعال باشد و از طريق ارتباطات مربوطه تلاش كند كه اين پنج مرزبان ايراني آزاد شوند. دستگاه اطلاعاتي ما بايد كار اطلاعاتي انجام دهد و در اين زمينه به دستگاه‌هاي ديپلماسي كمك كند. نيروي نظامي و انتظامي بايد براي نجات جان جوانان ما اقدام مناسب انجام دهند و تروريست‌ها و جريان تكفيري را به مجازات برسانند.
دهقان در پاسخ به سوال «جوان‌آنلاين» مبني بر ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي مربوطه در خصوص آزادي مرزبانان گفت: من نمي‌توانم در اين مورد قضاوت كنم بلكه دوستان بايد به اين سوال پاسخ دهند. ملت ما وقتي قانع مي‌شود كه دستگاه امنيتي، دستگاه انتظامي و ديپلماسي وظايفشان را انجام دهند و شاهد اقدام عملي باشند.
وي تصريح كرد: در خصوص اينكه تلاش شده يا نشده نمي‌توان گفت تلاش نشده است، حتما تلاش‌هايي صورت گرفته اما اين تلاش‌ها كافي نبوده كه تا به حال به نتيجه نرسيده، در حال حاضر مسئول جان تبعه هاي ايراني پاكستان است و مسئول پيگيري اين موضوع هم وزارت خارجه است.
دهقان با تاكيد بر اينكه وزارت خارجه بايد مقداري با رفتارهاي فعالانه‌تري در عرصه‌هاي مختلف حاضر شود و همچنين دستگاه اطلاعاتي نيز بايد از تمام ظرفيت‌هايش براي آزادي جان اين پنج جوان ايراني استفاده كند، گفت: در عين حال اينكه جان آن پنج جوان ايراني براي ما بسيار ارزش دارد بايد گفت با آزادي آنها، علاوه بر اينكه پنج جوان ايراني نجات پيدا مي‌كنند، حيثيت جمهوري اسلامي ايران را هم نجات مي‌دهند.
وي خاطرنشان كرد: اگر تاكنون تلاشي انجام شده كه ما خبر نداريم، تلاش‌ها بايد مضاعف شود تا به نتيجه برسد. جمهوري اسلامي ايران كشور مقتدري است و نمي‌توان اجازه داد كه چند آدم بي‌سر و پا حيثيت و امنيت جمهوري اسلامي را دچار خدشه كنند و ما هم نظاره‌گر اين موضوع باشيم.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...