نسخه چاپی

كی بیانیه خود را عملی می‌كنید؟

عکس خبري -کي بيانيه خود را عملي مي‌کنيد؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به وزیر ارشاد نسبت به برخی مسائل فرهنگی هشدار دادند.

به گزارش نما ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به وزیر ارشاد نسبت به برخی مسائل فرهنگی هشدار دادند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای جنتی

سلام علیکم

انقلاب کبیر و مردمی اسلامی ، انقلابی بالذاته فرهنگی است، اثرگذاری و اثرپذیری فرهنگ بر انقلاب اسلامی فقط محدود به عرصه های شعر و هنر و سینما و امثالهم نیست، بلکه فرهنگ یعنی روح الهی حاکم بر این انقلاب و تک تک تصمیمات و عملکرد مسئولین و مردم. از این رو نگاه اندیشه انقلاب اسلامی به فرهنگ یک نگاه راهبردی و وزارت تحت مدیریت شما، باری بس سنگین بر دوش دارد.
وزارت تحت مدیریت جنابعالی آنقدر اهمیت دارد که معمار کبیر انقلاب در وصیت نامه الهی - سیاسی خود بر این مسئله صحه می گذارند:"وصیت اینجانب به وزارت ارشاد در همه اعصار خصوصاً عصر حاضر که ویژگی خاصی دارد آن است که برای تبلیغ حق مقابل باطل وارائه چهره حقیقی جمهوری اسلامی کوشش کنند". آیا این کوشش اکنون در حال انجام است؟

جناب آقای وزیر!

متاسفانه چندی ست که شاهد رخنه و نفوذ جریانی زاویه دار با گفتمان انقلاب، در فرهنگ عمومی کشور هستیم که مورد تذکر جدی رهبر انقلاب نیز قرار گرفت. بیانیه جنابعالی در توجه به منویات رهبری معظم قابل تقدیر است ولی کی قصد عملی کردن این بیانیه را دارید؟!

جناب آقای جنتی

مسائل فرهنگی باید با سعه صدر و اهتمام و دل سوزی ِ عمیق و همراه با خبرگی و کارشناسی رسیدگی بشود و این اهتمام باید در مرحله عمل نیز به منسه ظهور برسد. از آنجایی که رهبری ِ معظم در دیدار با خبرگان ِ مردم نسبت به «تقویت جناح فرهنگی مومن» در کشور تاکید داشتند لذا از شما خواستار توجه بیش از پیش جنابعالی به جوانان مومن و انقلابی هستیم و در یک کلام از شما می خواهیم در عرصه فرهنگی کشور خط مشی تعمیق و ترویج انقلاب اسلامی را در پیش گیرید و نگذارید با برخورد های سطحی و غیر کارشناسی، تئوری های غلطی چون «هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم!» در جامعه ترویج گردد و یا ملاک عمل مسئولین فرهنگی قرار گیرد. ترجمان «تقویت جناح فرهنگی مومن» خیلی پیچیده نیست، یک مصداقش این است که اگر فعالین فرهنگی در پی برگزاری جشنواره ضد صهیونیستی هستند، وزارت ارشاد جلوی پای آنان سنگ اندازی نکند!

وزیر محترم ارشاد

در این مدت که شما تصدی امر فرهنگ را به عهده داشته اید متاسفانه شاهد توهین هایی توسط برخی مطبوعات و رسانه های مکتوب به مقدسات بوده ایم؛ توهین به جایگاه امامت ، انکار عصمت حضرت زهرا (س) ، زیر سوال بردن حکم الهی قصاص و ... که همگی یادآور دوران سیاه " اصلاحات آمریکایی" است. یعنی همان دورانی که برخی مطبوعات پایگاه دشمن بودند و بعضاً هستند. لذا ما دانشجویان نسبت به بازگشت «شارلاتانیزم مطبوعاتی» در رسانه ها هشدار می دهیم.

آقای وزیر!

مسئولین‌ فرهنگی‌ باید عمیق‌ترین‌ و بهترین‌ کارآیی‌ و صائب‌ترین‌ تدبیر را داشته‌ باشند. درک نادرست، کج سلیقگى و دیرفهمى در مسائل فرهنگى، به بروز ضایعه مهمى منجر خواهد شد که در نتیجه آن، افکار صحیح، میدان عمل پیدا نخواهند کرد. یکی از این بی ملاحظگی ها «تساهل و تسامح سکولاریستی» در حوزه ی سینماست، مطابق کدام حکم شرعی بیت المال مسلمین برای اسپانسری فیلم هایی که مروج ارزشی های غیر و ضد اسلامی هستند باید هزینه شود؟ مطالبه جدی داریم تا با حساسیت و دقت بیشتری در این مسیر گام بردارید تا وقایع تاسف باری همچون حواشی ِ تلخ جشنواره فیلم فجر تکرار نشود.
و در پایان ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی تاکید می کنیم ما دانشجویان بسیجی به عنوان قشر روشنفکر مسلمان جامعه از شما مطالبه داریم برای حفظ دستاوردهای فرهنگ اسلامى و انقلابى از هیچ کوششی دریغ نکنید و نگذارید با ترویج تئوری غلط «فقدان هنرمند ارزشی و غیر ارزشی» جناح فرهنگی مومن به انزوا رود.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...