نسخه چاپی

انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ وزارت كار

مفیدی خاطرنشان كرد: نامه نخست تنها متمركز شده بر وعده رییس جهموری در نخستین كنفرانس مطبوعاتی بوده و در این نامه خواهان این شده اند كه وعده بازگشایی انجمن صنفی عملی شود و بتوانیم مطالبات صنفی خود را دنبال كنیم. نامه نخست رویكرد صنفی دارد اما نامه دوم كاملا رویكرد سیاسی دارد.

به گزارش نما ، بدرالسادات مفیدی فعال رسانه ای می گوید: برای برگزاری مجمع انتخاباتی انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ مسئولان وزارت کار هستیم.
وی که پیش از سال 88 و زمان پلمپ شدن انجمن صنفی روزنامه نگاران سخنگوی این انجمن بود ، گفت: هنوزخبری در این باره نشده است و بعد از آخرین اعلام نظر وزیر ارشاد مبنی توصیه به سه وزارتخانه برای برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران همچنان منتظریم.
مفیدی افزود: پیش از این نیز در دو نامه جداگانه برای مدیرکل تشکل های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای برگزاری مجمع عمومی اعلام کردیم که تاکنون پاسخی به ما داده نشده است.
وی تصریح کرد: دراین خصوص فقط وزیر ارشاد موافقت کرده که به نظرم وی بابت این صحبت ها نیز متحمل فشارو هزینه هایی شد البته ما هم واقعا تمایلی نداریم که او دچار مشکل شود.
مفیدی افزود:ˈاز اینکه جنتی شجاعانه آمد و به حق اعلام کرد انجمن صنفی روزنامه نگاران دیگر مشکلی ندارد و می تواند مجمع عمومی را باز کند ممنونیم، انتظار داشتیم وزارت کار نیز با ما وارد گفت و گو می شد و کارهای لازم را برای برگزاری مجمع عمومی انجام می داد.ˈ
وی در مورد نامه 1280 روزنامه نگار به رییس جمهوری و درخواست آنها مبنی بر بسته ماندن انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: شبهات زیادی در ارتباط با این نامه وجود دارد.
مفیدی گفت: اگر مقایسه ای میان محتوای این نامه با نامه قبل که تعداد زیادی از روزنامه نگاران شناخته شده خطاب به رییس جمهور نوشتند و تقاضای باز شدن انجمن صنفی را داشتند، کنید متوجه می شوید نامه دوم برای بسته ماندن انجمن نوشته شده کاملا سیاسی است ، متن آن هم کاملا سیاسی تنظیم شده و هیچ مطالبه صنفی را نیز دنبال نمی کند.
مفیدی خاطرنشان کرد: نامه نخست تنها متمرکز شده بر وعده رییس جهموری در نخستین کنفرانس مطبوعاتی بوده و در این نامه خواهان این شده اند که وعده بازگشایی انجمن صنفی عملی شود و بتوانیم مطالبات صنفی خود را دنبال کنیم. نامه نخست رویکرد صنفی دارد اما نامه دوم کاملا رویکرد سیاسی دارد.
وی افزود: نباید به دام این مساله بیفتیم که بعضی جریانات دو دسته از روزنامه نگاران را مقابل هم قرار دهند البته به فرض اینکه تمام امضا کنندگان نامه دوم روزنامه نگار باشند. جای سئوال باقی است که کدام روزنامه نگاری به دنبال بسته شدن فضای آزاد برای فعالیت نهاد های صنفی و در واقع نهاد های مدنی است. به طور حتم نقض غرض است و روزنامه نگاری که همواره فلسفه کاری اش به گردش آزاد اطلاعات و اطلاع رسانی دقیق مربوط است چگونه می تواند خواهان بسته شدن جایی شود. این امر کاملا متضاد با فلسفه کاری و هویت حرفه ای روزنامه نگاران است.
وی ادامه داد: اگر واقعا این تعداد روزنامه نگار هستند که به عملکرد انجمن انتقاد دارند بیایند و اجازه دهند مجمع عمومی برگزارشوند، کاندیدا خود را معرفی کرده، در انتخابات پیروز شوند و افکار خود را در صورت پیروزی درپیش بگیرند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...