نسخه چاپی

تحریم شركت‌های سودجوی اینترنتی

وزیر ارتباطات در مواجهه با خودداری شركت‌های اینترنتی از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی به كاربران با آنان اتمام حجت كرد و گفت: تخفیف ۳۵ درصدی فروش پهنای باند را به شركت‌هایی می‌دهیم كه برای مشتركان‌شان تخفیف مورد نظر را اعمال كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مصوبه یکصد و هشتاد و یکم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که رفته رفته به سررسید یک ماهه از ابلاغش نزدیک می‌شود تاکنون اثری را برای مردم و مشترکان اینترنت پرسرعت که قرار بود در راستای آن کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها را تجربه کنند، نداشته است.

این کمیسیون موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز و مصوبات گذشته بررسی و تعرفه‌های جدیدی را مصوب و به شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ابلاغ کرد.

وزیر ارتباطات هم روزهای پایانی بهمن ماه صراحتا اعلام کرد که "قیمت اینترنت ۲۰ درصد برای مردم ارزان شد"؛ در حالیکه هنوز هم این کاهش قیمت برای مردم اتفاق نیفتاده است.

وزیر ارتباطات که خود متوجه این کوتاهی از سوی شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت در ارائه سرویس‌های ارزان‌تر به مردم شده‌ است، نشستی را با مدیران شرکت‌های ارائه کننده سرویس‌های اینترنتی گذاشت و با تأکید بر اینکه "شرکت ارتباطات زیرساخت تخفیف ۳۵ درصدی فروش پهنای باند به شرکت‌های ندا (PAP) را پس از آنکه آنان تخفیف مصوب شده را در ارائه خدمات به مردم لحاظ کنند، می‌دهد اظهار کرد: بخش خصوصی بایستی در کشور فعال باشد به شرطی که خدمات با کیفیت ارائه دهد.

وی افزود: همه شرکت‌ها بایستی مراکز خدمات مشتریان و پاسخگویی فعال داشته باشند و این موضوع در ارزیابی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود تاثیرگذار است.

او هدف از کاهش قیمت اینترنت را ترغیب مردم جهت استفاده از اینترنت دانست و افزود: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد وسیله یا افراد از طریق شبکه اینترنت به یکدیگر متصل خواهند شد و ما بایستی زمینه‌ را به گونه‌ای آماده کنیم تا تمام آحاد مردم بتوانند از این شبکه به راحتی استفاده نمایند.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: رشد و توسعه ارتباطات زمانی در کشور ما محقق می‌شود که شرکت‌های حاضر در بخش ارتباطات کمی از منافع خود بگذرند و البته این موضوع در دراز مدت جبران خواهد شد و با افزایش کاربران درآمد این شرکت‌ها نیز بیشتر خواهد شد."

با این اتمام حجت، باید منتظر واکنش شرکت‌های ارائه کننده اینترنت بمانیم تا ببینیم رغبتی برای ارزان کردن سرویس‌های خود برای مشترکان‌شان دارند یا دور تخفیف ۳۵ درصدی زیرساخت را خط می‌کشند و همچنان به مردم گران‌فروشی می‌کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...