نسخه چاپی

افزایش سرعت اینترنت به بیش از 2 مگابایت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای برنامه‌های درنظر گرفته شده سرعت اینترنت برای استفاده افراد عادی به حداقل دو مگابایت و در مراكز تجاری به ۱۰ تا ۲۰ مگابایت افزایش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا‏، محمود واعظی در جمع خبرنگاران جزیره قشم اظهار کرد: مشکل اینترنت جزیره قشم با ارائه بسته پیشنهادی سازمان منطقه آزاد قشم، بخش خصوصی و شرکت مخابرات اوایل نیمه دوم امسال حل می‌شود.

واعظی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی ارائه مجوزهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه آزاد قشم را دارد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه آزاد قشم گفت: در دولت تدبیر و امید مناطق آزاد به ویژه قشم جایگاه ویژه‌ای دارند و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در این مناطق بر اساس سیاست‌های کلان دولت بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات، انتقال خط اینترنت به مناطق محروم و واگذاری پروانه نسل سوم به اپراتورها را سه اولویت مهم این وزرارتخانه در سال جاری برشمرد و گفت: با راه‌اندازی برنامه‌های یاد شده پیش‌بینی می‌شود سرعت اینترنت برای استفاده افراد عادی به حداقل دو مگابایت و در مراکز تجاری به ۱۰ تا ۲۰ مگابایت افزایش می‌یابد.

به گفته وی دولت تدبیر و امید معتقد است: برای شکوفایی اقتصاد کشور از همه ابزارها و ظرفیت‌ها باید به نحو شایسته استفاده کرد و مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد قشم در این فرآیند نقش مهمی به عهده دارند.

واعظی اظهار کرد: منطقه آزاد قشم به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان می‌تواند بطور جدی در حوزه مسائل تولید و صنعت کشور نقش آفرینی کند و برای این کار باید زیرساخت‌های لازم در این منطقه از جمله زیرساخت‌های مخابراتی تقویت شود.

وی گفت: با برقراری فیبر نوری بین قشم و بندرعباس و ارتباط آن با شبکه مخابراتی کشور، نیاز فعالان اقتصادی و بازرگانان و تجار فعال در قشم در زمینه ارتباطات تجاری از طریق مخابرات و اینترنت در سال ۹۳ حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بخشی از جزیره قشم هنوز با مشکل برقراری خط مخابراتی موبایل مواجه است، اظهار امیدواری کرد که طی چند ماه آینده این مشکل با توجه به میزان تردد گردشگر در قشم حل و فصل شود.

واعظی گفت: واگذاری بسترهای لازم به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع مخابراتی، از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

۱۳۹۳/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...