نسخه چاپی

انتقاد بان‌كی‌مون از طرف‌های درگیری در سوریه

سازمان ملل متحد دولت سوریه ومخالفان را عامل مانع تراشی در امدادرسانی به مردم دانست واعلام كرد كه دو طرف قطعنامه های شورای امنیت در خصوص امدادرسانی به غیرنظامیان محاصره شده در درگیری ها به مدت سه سال را نقض می كنند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، پس از گذشت یک ماه از توافق کلی وصدور قطعنامه شورای امنیت در خصوص امداد رسانی آزاد ،سریع ، امن وبدون مانع به ویژه در مرزها ، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت: اوضاع همچنان بسیار سخت است.

بر اساس اولین گزارش بان کی مون به شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه صادر شده در ۲۲ فوریه که روز گذشته بک نسخه آن به خبرگزاری رویترز رسید بان کی مون گفت: ۱۷۵ هزار تن همچنان در محاصره نیروهای دولتی هستند همچنین ۴۵ هزار تن نیز از سوی گروههای مخالف مسلح در چندین منطقه محاصره شده اند.

بان کی مون افزود:نه تنها میانجیگری برای برقراری آتش بس جدید وامداد رسانی به آن مناطق صورت نگرفته است بلکه موارد نقض آتش بس کنونی نیز مشاهده شده است.

بان کی مون افزود:۹.۳ ملیون تن در سوریه نیازمند امداد رسانی اند این در حالی است که ۲.۶ ملیون تن دیگر از جنگ داخلی فرار کرده وآواره اند.

بان کی مون امداد رسانی در سوریه را همچنان کار بسیار سختی برای سازمان های بشردوستانه عنوان کرد وگفت: امداد رسانی به ویژه ارسال کمک های دارویی همچنان نجات زندگی به حساب می آید وکار بسیار سختی است وکمک هایی که به دست مردم می رسد بسیار کمتر از مقادیری بوده که برای پاسخگویی به نیازهای اساسی خواسته شده است.

شورای امنیت اعلام کرد که قصد دارد اقدامات دیگری در خصوص پایبند نبودن به قطعنامه در پیش گیرد.

۱۳۹۳/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...