نسخه چاپی

تنش‌ها در نزدیك مرزهای دریایی كره شمالی و جنوبی بار دیگر افزایش یافت

حملات متقابل كره شمالی و جنوبی در اطراف مرزهای دریایی دو كشور منجر به افزایش تنش ها در شبه جزیره كره شد.

به گزارش نما ، تنش ها در شبه جزیره کره با تبادل آتش نظامیان کره شمالی و جنوبی در نزدیک مرزهای دریایی مورد مناقشه بین دو کشور، بار دیگر افزایش یافت. اَندرو سالمون، خبرنگار شبکه از شهر سئول گزارش داد کره شمالی صبح امروز از حملات توپخانه ای آزمایشی و شلیک خمپاره و موشک به نزدیک مرزهای دریایی خود با کره جنوبی خبر داد که باید این مرزها را حساس ترین منطقه در شبه جزیره کره دانست. این مرز در سالهای 1999 و 2002 و همچنین سال 2010 میلادی، شاهدِ حوادث مرگباری بوده است. امروز نیز کره شمالی به نزدیک مرزهای دریایی با همسایه جنوبی خود شلیک کرد، اما برخی خمپاره ها نیز به داخل آبهای کره جنوبی سقوط کردند.
کره جنوبی نیز که توپخانه های خود را در جزایر مرزی و نزدیک به سواحل کره شمالی مستقر کرده است، تلافی جویی کرد. البته نظامیان کره جنوبی مستقیماً به کره شمالی حمله نکردند، بلکه گلوله های خود را به سمت آبهای ساحلی نشانه رفتند. بنابراین، این حملات متقابل تاکنون خسارت یا تلفاتی به بار نیاورده، اما قطعاً به افزایش تنش ها نه فقط در منطقه ای خطرناک، بلکه در زمانی خطرناک منجر شده است. نیروهای کره جنوبی و آمریکا معمولاً در فصل بهار، رزمایش مشترک برگزار می کنند که این مسئله برای پیونگ یانگ بسیار حساسیت برانگیز است.
کره شمالی در روزها و هفته های اخیر، چند فروند موشک به سمت دریا شلیک کرده و همچنین از آزمایش هسته ای جدید، سخن به میان آورده است. بنابراین، به نظر می رسد این اقدامات در واکنش به رزمایش سالانه و مشترک بین کره جنوبی و آمریکا بوده است.
اندرو سالمونز در ادامه گفت در خصوص اقدامات کره شمالی باید به دو نکته توجه داشت. حکومت کره شمالی باید پاسخگوی مخاطبان داخلی و همچنین بین المللی باشد. پیونگ یانگ در عرصه داخلی به دنبال ایجاد وحدت میان مردم و نشان دادن توانایی خود برای مقابله با تهدیدهای خارجی است. از سوی دیگر، کره شمالی باید اهمیت و جایگاه خود را به جامعه بین المللی نشان دهد. کره شمالی این روزها به کشوری ناتوان تبدیل شده است که از هر گونه قدرت اقتصادی یا دیپلماتیک واقعی محروم است. تنها قدرت باقی مانده برای اثبات جایگاه این کشور نیز نیروی نظامی است. بنابراین در زمان هایی مانند برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی نیز به تلافی جویی روی می‌آورد.

۱۳۹۳/۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...