نسخه چاپی

مخالفت واشنگتن با دادن موشك های دوش پرتاب ضدهوایی به مخالفان سوری

وزیر خارجه روسیه به نقل از وزیر خارجه آمریكا از مخالفت واشنگتن با مسلح كردن مخالفان سوری به موشك های دوش پرتاب ضدهوایی خبر داد.

به گزارش نما ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به نقل از جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن با دادن موشک های دوش پرتاب ضدهوایی به مخالفان سوری مخالف است. این مطلب در واکنش به مطالب برخی رسانه ها در خصوص بررسی مسئله مسلح کردن مخالفان سوری به چنین موشک هایی در جریان سفر اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی بیان شده است.
از سوی دیگر دیدار میان وزیران خارجه روسیه و آمریکا در پاریس بدون دستیابی به هیچ توافقی درباره بحران اوکراین به پایان رسید.
سرگئی لاوروف در پایان این دیدار گفت: «ما مواضع متناقضی درباره علل بحران اوکراین بیان کردیم اما دو طرف برسر ضرورت ایجاد نقاط مشترکی برای دستیابی به حل و فصل دیپلماتیک این بحران توافق داریم.»
از سوی دیگر جان کری هم گفت واشنگتن همچنان تحرکات روسیه در شبه جزیره کریمه را غیرقانونی و نامشروع می داند. وی از مسکو خواست نیروهایش را از مرزهای مشترک خود با اوکراین عقب بکشد.
کری گفت: «ما درباره ادامه مذاکرات در آینده نزدیک توافق کردیم. آمریکا با هیچ تصمیمی درباره اوکراین بدون حضور حکومت مشروع اوکراین در پای میز مذاکره موافقت نخواهد کرد. این اصل روشن است.»

۱۳۹۳/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...