نسخه چاپی

ادعای شیمون پرز: ایران خطرناك ترین كشور دوران ما است!

عکس خبري -ادعاي شيمون پرز: ايران خطرناک ترين کشور دوران ما است!

رئیس رژیم صهیونیستی در گفتگویی مدعی شد كه ایران یك مركز تروریسم و خطرناك ترین كشور برای دنیا در دوران ما است.

به گزارش نما ، "شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی در بخشی از گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد" درباره دیدار خود با "آمانو"، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین و اینکه آیا شما بعد از این دیدار نسبت به برنامه اتمی ایران بدبین تر یا خوشبین تر شدید گفت: در اینجا مسئله خوش بینی یا بدبینی مطرح نیست، بلکه این مسئله در میان است که چه کاری می توان انجام داد. مذاکرات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مناقشات اتمی ایران در دوسطح کارشناسان و سیاستمداران در چهارچوب گروه 5+1 در جریان است. کارشناسان نمی توانند مانند سیاستمداران عمل کنند.
وی افزود: در سیاست می تواند بیش از واقعیات مطرح شود. اما در بین متخصصان و کارشناسان تنها یک حقیقت وجود دارد. به همین دلیل باید در این راستا دقیق، شفاف، هدفمند و بدون تعصب رفتار شود. اگر کمیسیون کارشناسان به صورت سیاسی عمل کنند اعتماد از دست می رود. من می دانم که دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهد به صورت حرفه ای عمل کند، اما وی تحت فشار قرار دارد. من امیدوارم که وی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.
پرز در ادامه مدعی شد که ایرانی ها مسئله آمانو هستند که بیش از یک حقیقت را مطرح می کنند . این دشوار است که در این باره تصمیم بگیریم که چه حرف آن ها راست و کدام حرف حقیقت ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد که ایران تعهداتی را در جریان مذاکرات داده است که هنوز عملی نشده است. درخواست هایی برای نظارت بیشتر وجود داشته است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است.
پرز در ادامه ادعا کرد که ایرانی ها می گویند که مخالف سلاح اتمی هستند اما این تسلیحات را توسعه می دهند. آن ها می گویند که طرفدار صلح هستند اما یک مرکز تروریسم هستند. همه این ضد ونقیض گویی ها ایران را به خطرناک ترین کشور دوره ما نه فقط برای اسرائیل بلکه برای همه دنیا تبدیل کرده است.
رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گفتگو به مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطینیان با میانجی گری "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته و تصریح کرد که دستیابی به صلح به جزئیات بسیار ریزی بستگی دارد.

۱۳۹۳/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...