نسخه چاپی

150 میلیون به‌جای كمك میلیاردی برای پرسپولیس

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، اگر قرار به خوش قولی بود، پرسپولیسی‌ها الان حتی در یاد نداشتند که دو میلیارد تومان اهدایی وزارت ورزش را کجا و چطور خرج کرده‌اند. آنها اما سال 92 را تنها با وعده کمک دو میلیاردی از سر گذرانده و خود را رساندند به امروز. امروزی که حسرت آن دو میلیارد را همچنان بر دل دارد. به زنگ پایان سال 92 کمتر از دو روز مانده بود که خبر رسید وزارت ورزش با وساطت فدراسیون فوتبال کمک دو میلیاردی‌اش را به پرسپولیس رسانده اما هیچ پولی نه در جیب این باشگاه بود و نه در گاوصندوق و حساب بانکی‌اش.

بدتر از این بدقولی هم دردسرهایی بود که تیم برای بازی با داماش به جان خرید. بعد از کلی اعتراض و البته پادرمیانی قائم مقام باشگاه و دست به جیب شدن پروین، پرسپولیسی‌ها تتمه داشته‌هایشان را برای پرواز چارتر به رشت خرج کرده و در بازگشت، با اتوبوس خود را به تهران رساندند. اعتراض‌ها اما تمامی نداشت و بوی اعتصاب دوباره داشت فضای پرسپولیس را پر می‌کرد که محمد پنجعلی و بهروز منتقمی راهی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شدند و در صحبت‌های جداگانه‌شان با نبی دبیر فدراسیون برای پرداخت کمک دو میلیارد تومانی و حل مشکلات باشگاه قول گرفتند.

هر چند که این بار هم از پول خبری نبود و غرولندها هم بعد از بازی با داماش شدت گرفت. تا جایی که سرپرست تیم که بازیکنان هر روز از او پول طلب می‌کردند بار دیگر راه فدراسیون فوتبال را در پیش گرفت و بعد هم اعلام کرد که علاوه بر کمک وعده داده شده از سوی وزارت ورزش، سازمان لیگ و فدراسیون هم قرار است به باشگاه پول بدهند. پنجعلی همین حرفها را در نشست 4 ساعته روز نهم فروردین با دایی و منتقمی هم تکرار کرد اما حاصلش آن چیزی نبود که باید. با این همه، چاره‌ای جز انتظار نبود و باشگاه هم که پیش از تعطیلات نوروز از بازیکنان شماره حساب گرفته بود، با خوشبینی گفت که برای فرار از مالیات، دو میلیارد را به صورت نقدی به آنها پرداخت خواهد کرد. همه چیز اما در حد حرف و وعده باقی ماند و پولی نرسید که چگونگی پرداختش پراهمیت جلوه کند.

پولی دست باشگاه را نگرفت و بازیکنان دوباره فریاد اعتراض برآوردند. کار به اعتصاب نکشید اما بازیکنان هم تمرین روز یازدهم را با عصبانیت ترک کردند. اعتراض‌هایشان بالا گرفته بود و سر آخر، علی دایی به جای یاری طلبیدن از باشگاه، پای حسین هدایتی را به ماجرا باز کرد. به خواست او بود که هدایتی دست به جیب شد و بابت پیروزی پرسپولیس برابر داماش به تیم 150 میلیون تومان پاداش داد. وعده‌اش هم این بود که در صورت پیروزی برابر راه‌آهن این مبلغ دو برابر می‌شود و اگر پرسپولیس استقلال صنعتی خوزستان را هم ببرد و قهرمان شود، به بازیکنان 500 میلیون تومان پاداش خواهد داد.

پرسپولیسی‌ها پاداش هدایتی را گرفتند و فریادشان بر سر باشگاه بلندتر شد. دوباره مصاحبه‌ پشت مصاحبه و همه علیه باشگاه و علی پروین که این روزها نه بازیکنان را با خود همراه دارد و نه سرمربی را. او هم اما مثل پرسپولیسی‌ها و دایی منتظر نشسته تا شاید وزارت ورزش دستی به جیب ببرد و باری از دوشش بردارد. دو میلیارد تومان را وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده و این فدراسیون مسوول پرداخت آن به بازیکنان است. به همین خاطر هم بود که فدراسیون‌نشین‌ها در تازه‌ترین نامه‌شان به باشگاه پرسپولیس ریز قراردادهای بازیکنان، دریافتی آنها و باقی مانده طلب آنها را خواستار شدند و باشگاه هم بدون اینکه فرصت را از کف بدهد، تمام مستنداتش دراین‌باره را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال کرد. بازیکنان اما بی‌خبر از همه این اتفاق‌ها، تنها حرفشان اعتراض بود و سر آخر هم برای رسیدن پول، روزهای بعد از تعطیلات را وعده گرفتند.

تعطیلات چند روزی هست که تمام شده اما همچنان از پول خبری نیست. البته محمد پنجعلی قول داده که بازیکنان تا پیش از پایان امروز پول می‌گیرند:

دو میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان به حساب سازمان لیگ واریز شده اما هنوز به دست ما نرسیده که قرار شده این پول را امروز دریافت کنیم و کل مبلغ را به بازیکنان بدهیم. این دو میلیارد تومان به نسبت مساوی بین بازیکنان تقسیم می‌شود.

البته پای یک شایعه هم در میان است که ادعای سرپرست پرسپولیس را رد کرده و می‌گوید که وزارت ورزش بنا به دلایلی از انتقال این دو میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس ممانعت به عمل آورده و البته هنوز هیچ‌کس صحت این شایعه را تایید نکرده است.

۱۳۹۳/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...