نسخه چاپی

ادعای دوباره پاكستان: مرزبان‌ها در خاك ما نبودند!

اظهارنظر سرپرست تیم مذاكره كننده هسته ای ایران درباره گفت و گوهای كارشناسی وین، بازتاب سخنان استاندار سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مرزبان های ایرانی، تكذیب دوباره حضور مرزبان ها در پاكستان از سوی مقامات این كشور و برگزاری رزمایش مشترك دریایی از سوی ایران و پاكستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش نما به نقل از تابناک، اظهارنظر سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران درباره گفت و گوهای کارشناسی وین، بازتاب سخنان استاندار سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مرزبان های ایرانی، تکذیب دوباره حضور مرزبان ها در پاکستان از سوی مقامات این کشور و برگزاری رزمایش مشترک دریایی از سوی ایران و پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


با پایان یافتن مذاکرات هیئت های کارشناسی هسته ای ایران و گروه 1+5، نتایج و دستاوردهای این مذاکرات مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. در این زمینه، سایت خبری «میدل ایست آنلاین» اظهارنظر سرپرست هیئت مذاکره کننده ایرانی را بازتاب داده که از «مفید» بودن گفت و گوهای وین خبر داده است. به نوشته این سایت، حمید بعیدی نژاد ضمن اشاره به مفید بودن مذاکرات گفته: «مذاکرات فنی به ما کمک می کند تا مواضع یکدیگر را بهتر درک کنیم». میدل ایست آنلاین اشاره می کند که گفت و گوهای کارشناسی اخیر، مقدمه ای بر مذاکرات مقامات عالیرتبه ایران و 1+5 است که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته خواهد شد.


اما بخش عمده ای از مطالب امروز مربوط به ایران، در لابلای مطالب مطبوعات پاکستانی بوده و به روابط ایران و پاکستان مربوط می شود. روزنامه «پاکستان تودی» به موضوع آزادی مرزبان های ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل پرداخته و ضمن اشاره به سخنان روز گذشته استاندار سیستان و بلوچستان، از بازگشت مرزبان های آزاد شده به ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد استاندار سیستان و بلوچستان تأیید کرده که چهار مرزبان ایرانی آزاد شده، به مقامات ایرانی در پاکستان تحویل داده شده اند و به زودی به ایران باز خواهند گشت. وی همچنین خبر شهادت جمشید دانایی فر را تأیید کرده است.


این در حالی است که مقامات پاکستانی بار دیگر مدعی شده اند مرزبان های ربوده شده در پاکستان نبوده اند! به نوشته «اکسپرس تریبیون» پاکستان، سخنگوی نیروهای مرزی این کشور در منطقه بلوچستان، نگهداری جیش العدل از گروگان های ایرانی در خاک پاکستان را تکذیب کرده و گفته آن ها در داخل ایران آزاد شده اند. از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز اظهار داشته: «آن ها در پاکستان آزاد نشده اند. ما نمی دانیم که آن ها کجا نگهداری می شده و یا کجا آزاد شده اند. ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این مرزبان های ایرانی در پاکستان نگهداری می شده اند، در دست نداریم».


در نهایت، با وجود همه این کش و قوس ها، روزنامه «نیشن»، دیگر روزنامه پاکستانی، از برگزاری رزمایشی مشترک از سوی ایران و پاکستان در آب های خلیج فارس خبر داده است. به نوشته این روزنامه، ناوگان نیروی دریایی پاکستان هم اکنون در بندرعباس پهلو گرفته و آماده شرکت در رزمایش مذکور است. این روزنامه همچنین به نقل از امیر دریادار شهرام ایرانی، جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می نویسد: «مهمترین برنامه ناوگان پاکستان در جریان حضورش در بندرعباس، برگزاری رزمایش با واحدهای منتخب ناوگان جنوبی ایران در آب های بخش شرقی تنگه هرمز در تاریخ 8 آوریل است».

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...