نسخه چاپی

شورای نگهبان ضرورت ندید به قانون تجارت رسیدگی كند

عکس خبري -شوراي نگهبان ضرورت نديد به قانون تجارت رسيدگي کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تكه‌تكه ارسال كردن قانون تجارت برای تأیید و اظهارنظر را ناشی از حجم بالای این قانون و بحث در راستای توافق دوجانبه مجلس و شورای نگهبان برای حل این مشكل عنوان كرد.

به گزارش نما ، علی مفتح مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه بر اساس اصل 75 و ماده 202 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون حقوقی مجلس موظف به تامین نظر شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان ضرورتی ندیده است که به قانون تجارت بر اساس اصل 85 قانون اساسی رسیدگی کند و این مسئله باید به صورت کتبی به مجلس اعلام شود.
وی افزود: اقدام مجلس در فرستادن تکه تکه قانون تجارت به شورای نگهبان برای تائید نباید این شبهه را به وجود آورد که راه قانونگذاری و حل مشکلات در مجلس مسدود است.
لاریجانی در پاسخ به این تذکر مفتح گفت: این لایحه مدت‌هاست در نظام تقنینی کشور مطرح است و از مجلس هفتم در حال کار کردن بر روی آن هستند.
وی افزود: در مجلس هشتم نیز بر روی آن کار شد و نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و رؤسای کمیسیون‌ها در مورد آن نظر دادند که متناسب با شرایط امروز و شرایط اقتصادی این قانون تدوین شود.
وی افزود: من با شورای نگهبان مذاکره کردم و مشکل آنها این است که نمی‌توانند در بازده زمانی 20 روزه درباره این قانون اظهار نظر کنند و ما باید در این باره راه حلی پیدا کنیم.
رئیس مجلس ادامه داد: به همین دلیل ما به کمک اعضای شورای نگهبان این راه را پیدا کردیم تا قانون به صورت تکه تکه برای تائید به شورای نگهبان ارائه شود.
لاریجانی گفت:‌بر این اساس قرار شده تا مدت آزمایش قانونی 4 سال باشد و ما 100 ماده 100 ماده آن را برای شورای نگهبان بفرستیم و این راهی است که ما برای حل این مشکل پیدا کرده‌ایم.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...