نسخه چاپی

۱۴ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به ایران منتقل شدند

14 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در اجرای موافقتنامه انتقال محكومین بین تهران و باكو، امروز یكشنبه به كشورمان منتقل شدند.

به گزارش نما ، 14 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین بین تهران و باکو، امروز (یکشنبه) به کشورمان منتقل شدند.
«سید محسن مولایی» مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو ، با اعلام این خبر گفت: این زندانیان که همگی به جرم خرید و فروش و یا حمل مواد مخدر بازداشت و محکوم شده بودند، امروز در مرز آستارا تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندان‌های داخل کشور سپری کنند.
مولایی با اشاره به اینکه موافقت انتقال تعداد 9 نفر دیگر از هموطنان زندانی در جمهوری آذربایجان از مقامات ذیربط این کشور اخذ شده، ابراز امیدواری کرد این افراد نیز به زودی به کشورمان منتقل شوند.
در آستانه نوروز تعداد 11 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شدند و دو تن از اتباع آذری زندانی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران نیز در همین چارچوب تحویل مقامات قضایی جمهوری آذربایجان شدند.
مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با یادآوری قوانین و مقررات سختگیرانه دولت آذربایجان در رابطه با جرایم مرتبط با مواد مخدر، تاکید کرد: حمل و نگهداری برخی از داروهایی که بر اساس تجویز پزشکان ممکن است داخل کشور مجاز باشد نظیر متادون و داروهای ترک اعتیاد و خواب آور، در جمهوری آذربایجان جرم تلقی می‌شود و مجازات‌های سنگینی در پی دارد.
وی از هموطنان خواست هنگام عزیمت به این کشور به این مسایل توجه کافی داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.
مولایی همچنین از مراجع ذیربط در مبادی خروجی ایران درخواست کرد که هشدارها و توصیه های لازم را در این باره به اطلاع مسافرین برسانند.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...