نسخه چاپی

اطلاعات یارانه‌بگیران در اختیار دولت

قرار است با ابلاغ مصوبه تازه دولت، همه سازمان ها و نهادهای با دولت برای گردآوری اطلاعات یارانه بگیران، همكاری كنند تا بتوان اطلاعات صحیح و درست را برای پرداخت یارانه استخراج كرد و حقی از مردم از بین نرود.

به گزارش نما ، بر اساس تازه ترین مصوبه دولت، تمام دستگاه ها و نهادهایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، موظف شدند تمامی اطلاعات یارانه بگیران را برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها در اختیار دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهند.
در این مصوبه دولت که با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده، آمده است: کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌ کنند، موظف اند اطلاعات مورد درخواست سازمان (هدفمندی یارانه ها) را برای هرگونه اقدام قانونی موضوع تبصره 21 قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، در اختیار این سازمان قرار دهند.
تبصره 21 بودجه سال 93، نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در «گام دوم»، مشخص کرده است.
هیئت وزیران نیز در روزهای اخیر آئین‌نامه اجرایی تبصره (۲۱) قانون بودجه را بررسی و تصویب کرد. بر اساس مفاد این مصوبه، منابع و مصارف حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی تعیین شده است.
برابر تبصره مزبور، متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم لازم است در زمانی که دولت مشخص می کند به مراکز نام نویسی که در این خصوص تعیین می شود، مراجعه کنند و اگر پس از بررسی ها و تحقیقی که در این زمینه انجام خواهد شد، مشخص شود که افراد با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده دولت، اقدام به نام نویسی برای دریافت یارانه نقدی کرده اند، تا 3 برابر یارانه دریافتی جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.
مصوبه تازه دولت را در حالی اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور، ابلاغ کرده است که گفته می شود در دولت گذشته نیز مقامات ارشد اجرایی، به صورت شفاهی به مقامات ارشد وقت بانکی، دستوری برای ارائه اطلاعات بانکی افراد توسط بانک‌های کشور به دستگاه‌های ذی‌ ربط صادر کرده بودند، اما بانک‌ ها زیر بار چنین دستوری به علت اینکه احتمال خروج گسترده منابع از نظام بانکی و سلب اعتماد مردم از نظام بانکی وجود داشت، نرفتند و با آن مخالفت کردند.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...