نسخه چاپی

قدرت خرید مردم بیشتر می شود

پیش بینی های معتبر نشان می دهد حتی با اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها نیز اقتصاد ایران رشد حداقل یك درصدی را تجربه می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، طی روزهای آینده پیش بینی های متفاوتی در مورد آینده اقتصاد ایران ارائه شده است. با این حال برخی کارشناسان اقتصادی روایت می کنند با توحه به اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها و رشد قیمت حامل های انرژی فرآیند رشد اقتصادی ایران آهسته تر از پیش بینی ها باشد ولی پیش بینی موسسه معتبر اکونومیست نشان می دهند همچنان امید رشد یک درصدی اقتصادی برای ایران وجود دارد.

مجله اقتصادی اکونومیست هم پیش بینی کرده است رشد اقتصادی ایران تا پایان سال 2014 یک درصد باشد. دراین گزارش درآمد سرانه ایران به قیمت جاری 4850 دلار و بر اساس برابری قدرت خرید 12840 دلار برآورد شده است . همچنین نرخ تورم ایران 28 درصد پیش‌بینی شده است. اکونومیست در گزارش خود نوشت پیروزی دولت روحانی در انتخابات و سیاست مذاکرات او با غرب صادرات نفت را به ثبات می رساند و اندکی افزایش خواهد داد اگرچه همچنان بسیار کمتر از ظرفیت‌های ایران پیش از شروع تحریم ها خواهد بود. براساس این گزارش اقتصاد ایران تا پایان سال 2014 بخشی از قدرت اقتصادی خود را که در دو سال گذشته از دست داده بود دوباره به دست خواهد آورد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...