نسخه چاپی

محاكمه مرسی محرمانه برگزار میشود

در حالی كه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر علیه "كودتای نظامی" همچنان ادامه دارد، دادگاه كیفری قاهره اعلام كرد كه جلسات بعدی محاكمه محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین به صورت محرمانه برگزار می‌شود.

به گزارش نما، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: منابع امنیتی مصر اعلام کردند دادگاه کیفری قاهره تصمیم گرفته از این به بعد تمامی جلسات محاکمه محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و رهبران گروه اخوان المسلمین را به طور محرمانه برگزار کند.

از سوی دیگر، جمع زیادی از دانشجویان مصری با برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های مختلف این کشور "کودتای نظامی" و نامزدی عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر در انتخابات ریاست جمهوری آتی را محکوم کردند.

جنبش "دانشجویان ضد کودتا" با برگزاری تظاهرات در دانشگاه الازهر خواهان بازگشت "مشروعیت" و بازپس گیری دستاوردهای انقلاب 25 ژانویه شدند.

در دانشگاه "اسیوط" و "المنصوره" نیز جمع زیادی از دانشجویان با سر دادن شعارهایی "کودتای نظامی" و بازگشت نیروهای امنیتی به دانشگاه را محکوم و بر لزوم حفظ حقوق مشروع خود و ادامه تظاهرات تا زمان آزادی بازداشت‌شدگان تاکید کردند.

همچنین نیروهای امنیتی با هدف متفرق کردن تظاهرکنندگان در اطراف دانشگاه قاهره مستقر شدند.

از سوی دیگر، 25 سازمان حقوقی در مصر با پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با تروریسم در این کشور مخالفت و اعلام کردند که این پیش‌نویس ناقض قانون اساسی و حقوق بشر است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...