نسخه چاپی

توضیحات لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده شود

عکس خبري -توضيحات لازم از طريق رسانه‌ها به مردم داده شود

یك نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت مبنی بر خود اظهاری مردم و اینكه بخشی از تصمیم برای دریافت یا عدم دریافت یارانه نقدی را به عهده مردم بگذاریم، اقدام بسیار خوبی است.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، علی‌محمد نمازی با اشاره به اینکه "یارانه از بودجه بیت‌المال است و حق همه شهروندان خواهد بود اما بهتر است کسانی که نیازمند هستند یارانه را دریافت کنند"، اظهار کرد: فرصتی فراهم شده است تا مردم با دولت همکاری کنند و درصدی از جامعه که توانایی اداره زندگی خود را دارند داوطلبانه از دریافت یارانه خودداری کرده تا مبلغ بیشتری به نیازمندان پرداخت شود.
وی با بیان اینکه "اقدام دولت مبنی بر خود اظهاری شهروندان برخوردار جامعه برای عدم دریافت یارانه اقدامی بسیار خوب است"، خاطرنشان کرد: ‌رسانه ملی نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد و شاهدیم که به شکل زیرنویس از اقشار برخوردار جامعه می‌خواهد که در این زمینه همکاری لازم را با دولت انجام دهند.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه "پیشنهادی به معاون اول رئیس‌جمهور داده‌ام مبنی بر اینکه زمان محدودی برای استناد به فرم‌های خوداظهاری تعیین کنند"، توضیح داد: به طور مثال بهتر است اعلام شود خود اظهاری برای مدت دو سال است و پس از آن بار دیگر سرشماری خواهد شد چون ممکن است افرادی که امروز نیازمند به دریافت یارانه نیستند بر اثر حادثه‌ای نیازمند شوند، یا برعکس.
نمازی با بیان اینکه "مخالف این هستم که یارانه صرف خدمات عمومی شود"، تصریح کرد: یکی از راه‌های پایبند بودن به اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رعایت اصول مسلم اقتصاد است و در این راستا باید قیمت‌ها واقعی شده و عرصه اقتصاد رقابتی و شفاف شود چون تا زمانی که با موضوع دو نرخی در عرصه اقتصاد مواجه هستیم، یعنی قیمت کالاها با نرخ دولتی و بازار آزاد متفاوت است، اقتصاد شفاف و رقابتی شکل نخواهد گرفت.
این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه "دولت باید از تصدی‌گری در حوزه اقتصاد فاصله بگیرد و عرصه اجرایی اقتصاد را به عهده مردم بگذارد"، گفت: دولت در اقتصاد نباید رقیب مردم باشد بلکه باید سیاست‌گذار و برنامه‌ریز و ناظر باشد و بخش خصوصی، اقتصاد را اداره کند تا کشور به سمت سلامت اقتصادی، پویایی، رشد و آسایش مردم پیش برود.
وی با تاکید بر اینکه "اگر بخواهیم اقتصاد کشور رقابتی و شفاف شود و به سمت رشد تولید و رفاه برود چاره‌ای نداریم جز اینکه قیمت‌ها واقعی شود و تصدی‌گری دولت در عرصه اقتصاد کاهش یابد"، افزود: در شرایط فعلی مردم شهرستان‌ها نگران هستند که دولت یارانه‌ها را قطع کند. دولت نیز وظیفه دارد از طریق رسانه ملی و مطبوعات به مردم توضیح دهد که تنها قرار است عده‌ای که نیازمند نیستند از دریافت یارانه خودداری کنند.
نمازی با اشاره به مثالی گفت: اگر یک پزشک جراح تشخیص دهد که باید با انجام یک جراحی بیماری یک مریض را درمان کند ابتدا باید به او توضیح دهد که جراحی موجب نجات او خواهد شد اما اگر فرد وسواس داشته باشد و اعتماد او جلب نشود، پزشک باید جراحی خود را انجام دهد. اقتصاد ما شدیداً به جراحی نیاز دارد و در این ارتباط یکی از اقدامات لازم در جهت جلب اعتماد مردم این است که رسانه ملی از کارشناسان و صاحب‌نظران با گرایش‌های مختلف دعوت کند تا به توضیح این اقدام بپردازند.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...