نسخه چاپی

اجرای پروژه در دو استان تهران و اصفهان

عکس خبري -اجراي پروژه در دو استان تهران و اصفهان

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در حال حاضر امكانات سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین مركز كنترل برای رصد افرادی كه از دستبند الكترونیك استفاده می‌كنند فراهم و این دستبندها طی ایام نوروز به صورت آزمایشی به تعدادی از زندانیان برای مرخصی ارائه شد كه این پروژه در دو استان تهران و اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به آخرین جزئیات وضعیت دستبندهای الکترونیک اظهار داشت: دستورات لازم و همچنین بهره‌وری‌های آموزشی از این دستبند‌ها توسط سازمان زندان‌ها در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: بهره‌برداری کامل از این دستبند‌ها مستلزم دو آئین نامه است، اولین آئین نامه در قانون بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده که وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید و آئین نامه دیگر توسط سازمان زندان‌ها تهیه و انشاءالله به تصویب ریاست قوه قضائیه خواهد رسید.
رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: در حال حاضر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین مرکز کنترل برای رصد افرادی که از دستبند الکترونیک استفاده می‌کنند فراهم و این دسبندها به صورت آزمایشی و در تیراژ کم مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما برای این که کارآمدی این سیستم را ارزیابی کنیم در ایام نوروز به صورت آزمایشی به تعدادی از زندانیان برای مرخصی پابند الکترونیکی ارائه کردیم که این پروژه در دو استان تهران و اصفهان به بهره‌برداری رسید.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان زندان‌ها برای سال جدید اظهار داشت: ما در گام اول باید زمینه اجرای تکالیف و وظایف جدید قانونی خود را فراهم و بازخوانی کنیم تا یکنواختی در بخش‌های اجرایی به وجود آید.
وی تصریح کرد: در اجرای برنامه پنج ساله قوه قضائیه و با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بخش‌های مربوط به زندان و با توجه به اینکه در سال پایانی برنامه پنج ساله بسر می‌بریم، باید برای فراهم آمدن زمینه‌ای مناسب برای اجرای این برنامه تلاش کنیم.
اسماعیلی ادامه داد: در سیاست‌های جدیدی که از سوی مقام معظم رهبری برای پنج ساله جدید ابلاغ خواهد شد، ما باید تدابیر لازم را در این جهت فراهم کرده و برنامه عمومی را با توجه به رهنمودهای رهبری در جهت ارتقاء سلامت و کارآمدی نظام زندانبانی در جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم.
رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید، گفت: محور اصلی برنامه‌های ارتقاء سازمان زندان‌ها با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری، فعالیت فرهنگی است و از آنجا که زندان یک حوزه فرهنگی و اصلاحی است، پس ما باید رهنمودهای رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم تا شرمنده مردم و مقام معظم رهبری نباشیم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: این فرد در تعطیلات نوروزی در زندان بسر می‌برد، اما اطلاع جدیدی از نوع وضعیت وی که همچنان در زندان انفرادی بسر می‌برد یا خیر، ندارم، چرا که نگهداری افراد در انفرادی باید با دستور مقام قضایی انجام گیرد.
رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: مرخصی تعطیلات نوروزی مربوط به محکومین است و از آنجا که این فرد حکم محکومیتش صادر نشده، از دایره مرخصی خارج است.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...