نسخه چاپی

مذاكره كنندگان فلسطینی و اسرائیلی امروز دیدار می كنند

منابع آمریكایی و فلسطینی نزدیك به گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطین اعلام كردند روز دوشنبه دیدار سه جانبه دیگری بین مذاكره كنندگان اسرائیلی و فلسطینی و میانجی گران آمریكایی برگزار می شود.

به گزارش نما ، شب گذشته در بیت المقدس نشستی بین تزیپی لیونی ، وزیر دادگستری اسرائیل و صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطین با مارتین ایندیک ، نماینده ویژه آمریکا به منظور تلاش برای نجات مذاکرات صلح پیش از پایان مهلت آن در 29 آوریل برگزار شد.
یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، گفت : « مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی شب گذشته به منظور گفتگو درباره راههای حل بحران مذاکرات با یکدیگر دیدار کردند. این نشست سازنده و جدی بود و دو طرف از آمریکا خواستند تا امروز نیز (دوشنبه) نشست دیگری در ادامه این تلاش ها برگزار کنند.»
منابع فلسطینی نزدیک به این پرونده نیز بدون اشاره به زمان و مکان دقیق این نشست ، دیدار روز دوشنبه را تأیید کردند.
اسرائیل در چارچوب از سرگیری مذاکرات صلح در ژوئیه 2013 پذیرفته بود 104 زندانی فلسطینی را آزاد کند. تا کنون 78 زندانی در سه نوبت آزاد شده اند و آخرین گروه 26 نفره زندانیان نیز قرار بود 29 مارس (هفته گذشته) آزاد شوند که اسرائیل از این کار خودداری کرد.
در واکنش به این تصمیم ، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصمیم گرفت به 15 معاهده و کنوانسیون بین المللی بپیوندد.
بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه تهدید کرد تدابیری یک جانبه در پاسخ به هر گونه تدبیر یک جانبه ای که فلسطینی ها اتخاذ می کنند ، اتخاذ خواهد کرد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...