نسخه چاپی

نباید "ابوطالبی" را پذیرفت

عکس خبري -نبايد "ابوطالبي" را پذيرفت

نماینده سابق آمریكا در سازمان ملل در استانه مذاكرات با تاكید بر ادعای لزوم نپذیرفتن نماینده جدید ایران در سازمان ملل از جانب آمریكا مدعی شد : ایران فقط به دنبال طولانی كردن مذاكرات هسته ای خود با غرب است.

به گزارش نما ، "جان بولتون" نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، کارشناس ارشد در مؤسسه امریکن انترپرایز که در یک گفتگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز شرکت کرده بود به سوالات گوناگون مجری این شبکه پاسخ گفت.
بولتون گفت: به یاد داشته باشید تا زمانیکه مذاکرات ادامه دارد، تحریم ها نیز به حال تعلیق در آمده و معامله های تجاری بیشتری بالاخص بین اروپا و ایران نهایی می شود که این به اقتصاد ایران کمک می‌کند. به عقیده من، ایرانی ها حداکثر تلاش خود را برای وانمود کردن در این زمینه به کار خواهند گرفت.
وی مدعی شد بدین ترتیب ایران فقط به دنبال طولانی کردن مذاکرات هسته ای خود با غرب خواهد بود.
بولتون ادامه داد در چند دور نخست مذاکرات، محور گفتگوها واقعاً محدود بود. در واقع، ایران و غرب هر دو با محدود کردن دامنه گفتگوها، زمینه لازم برای مشروعیت بخشیدن به ظرفیت غنی‌سازی ایران و حمایت از آن را تحت لوای اینکه برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، فراهم کرده اند.
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت کاترین اشتون، مذاکره کننده ارشد اروپایی هم اکنون نیز دستیابی به توافق را در مهلت تعیین شده، بعید دانسته است. به نظر من نیز این ادعا صحت دارد. به عقیده من، از دیدگاه ایران، هر قدر این مذاکرات طولانی تر شود، بیشتر به سود آنها خواهد بود. دیگر نمی توان دلخوش بود که تنها با فشردن دکمه‌ای، تحریم های اقتصادی نیز مانند روشن کردن لامپ برق دوباره برقرار خواهد شد. این نیز گشایش عظیمی برای ایران و به سود ایرانی ها است.
جان بولتون در مورد " حمید ابوطالبی " هم مدعی شد تصور می کنم آمریکایی ها طبق منشور و قوانین سازمان ملل، اجازه لازم برای جلوگیری از ورود نماینده ایران را دارند.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...