نسخه چاپی

درخواست یوتیوب از دادگاه قانون اساسی تركیه برای لغو تصمیم دولت

پایگاه اینترنتی اشتراك فیلم یوتیوب از دادگاه قانون اساسی تركیه خواست مسدودیت این پایگاه در تركیه را لغو كند. دولت تركیه پس از پخش نوار صوتی یكی از نشست های مقامات ارشد امنیتی در این پایگاه اینترنتی آن را مسدود كرد.

به گزارش نما ، یک منبع مطلع روز دوشنبه به این خبرگزاری گفت ‌ یوتیوب از دادگاه قانون اساسی ترکیه خواست ممنوعیت این پایگاه اینترنتی را «فورا» لغو کند.
پس از پخش این نوار صوتی در یوتیوب که گفته می شود مقامات امنیتی ترکیه در آن درباره سوریه گفتگو می کنند ، دولت ترکیه 27 مارس دستور فیلتر شدن یوتیوب را صادر کرد.
یک دادگاه در آنکارا پایتخت ترکیه روز جمعه تصمیم دولت را باطل و اعلام کرد منع گسترده یوتیوب به منزله نقض حقوق بشر است و منع دسترسی فقط باید در مورد 15 ویدئو باشد.
اما دادگاه بعدا تصمیم خود را عوض و اعلام کرد مسدودیت یوتیوب تا زمانی که نوارهای صوتی نشست مقامات امنیتی از این پایگاه برداشته نشود ادامه خواهد یافت.
مسدود شدن یوتیوب بخشی از برنامه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برای سرکوب گسترده رسانه های اجتماعی پیش از انتخابات محلی 30 مارس در ترکیه بود. اردوغان قول داده است توییتر را «محو» کند.
دولت ترکیه 20 مارس توییتر را مسدود کرد اما دادگاه قانون اساسی روز پنجشنبه این ممنوعیت را لغو کرد.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...