نسخه چاپی

آمریكا به نیابت از اسرائیل در مذاكرات حضور دارد

عکس خبري -آمريکا به نيابت از اسرائيل در مذاکرات حضور دارد

یك كارشناس سیاست خارجی با بیان اینكه هیچ‌كس حق ندارد به ملت ایران بگوید فكر نكند، گفت: مهم آن است كه ایران به دنیا ثابت كرده اهل گفتگو و مذاكره است، حرفش منطقی و براساس سه اصل عزت، مصلحت و اقتدار است و در این مسیر همواره با استواری گام برمی‌دارد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین کنعانی‌مقدم" در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی علیه ایران مبنی بر اینکه پس از هر دوره مذاکره گزارشی از آن جلسه به رژیم صهیونیستی ارائه خواهیم کرد، اظهار داشت: ما همواره از ابتدا گفته‌ایم که آمریکایی‌ها به نیابت از رژیم غاصب صهیونیستی در مذاکرات حضور دارد.
وی ادامه داد: همانطور که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در لابی صهیونیستی ادعا کرد که امنیت اسرائیل امنیت آمریکاست، از این رو غرب در مذاکرات بیشتر به دنبال تامین منافع و امنیت رژیم جعلی صهیونیستی است، بنابراین نباید توقع داشته باشیم که آمریکایی‌ها در مذاکرات بخواهند منافع جمهوری اسلامی را در نظر بگیرند.
کنعانی‌مقدم تصریح کرد: مهم آن است که ایران به دنیا ثابت کرده اهل گفتگو و مذاکره است، حرفش منطقی و براساس سه اصل عزت، مصلحت و اقتدار است و در این مسیر همواره با استواری گام برمی‌دارد.
این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: کسی نمی‌تواند به ملت ایران بگوید که فکر نکند، این حق ملت ایران است که از علم و فناوری انرژی هسته‌ای برخوردار باشد و به نظر من در این مسیر اگر ما با‌‌ همان سیاستی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، جلو برویم حتی اگر منافع جمهوری اسلامی تحت فشار غربی‌ها و لابی صهیونیستی بخواهد نادیده گرفته شود اما باز ما در مذاکرات پیروز خواهیم شد.
کنعانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: مهم آن است که جمهوری اسلامی در سیاست کلان خود به دنبال آن است که به دنیا بگوید علاوه بر آنکه ایران اهل گفتگوی منطقی است و هیچگاه به دنبال راه‌حل نظامی نبوده و همواره بر حق خودش پایدار و استوار است.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...