نسخه چاپی

اجازه تاسیس دفتر پارلمان اروپا را صادر نمی‌كنیم

عکس خبري -اجازه تاسيس دفتر پارلمان اروپا را صادر نمي‌کنيم

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها دچار خیالات خام شده‌اند تهران و هیچ نقطه‌ای از ایران حتی به اندازه یك وجب، جا برای تاسیس دفتر پارلمان اروپا ندارد.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در واکنش به غیردموکراتیک خواندن انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این حرف آنها لبخندها را بر دهان آدمی می‌نشاند، اظهار داشت: من تعجب می‌کنم اروپایی‌ها که انتخابات‌هایشان با حداقل مشارکت همراه است چطور انتخابات مارا که با مشارکت حداکثری همراه است غیردوکراتیک می‌دانند.
وی افزود: دولت‌های اروپایی دولت‌‌های حداقلی است چراکه معیار آنها حضور حداقلی مردم در انتخابات است در حالی که تمامی انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی ایران برگزفته از یک انتخابات آزاد و با حضور حداکثری همراه بوده بنابراین فکر می‌کنم اتحادیه اروپا در حالت طبیعی این قطعنامه را نگارش نکرده و چشم‌هایش را بر واقعیت‌ها بسته بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از دولت محترم انتظار است که واکنش صریح به این بیانیه نشان دهد و حتی رئیس‌جمهور نیز مراتب اعتراض خود را به کشورهای امضا کننده این قطعنامه برساند، گفت: اتفاقا استانداردهای آنها برای برگزاری انتخابات یک انتخابات غیراستانداردی است چراکه اهمیتی به میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای ندارند.
به گفته شوهانی دولت باید در این زمینه از جایگاه خود دفاع کند.
شوهانی خاطرنشان کرد: آنها با چنین ادعاهایی چگونه انتظار دارند که ما اجازه دهیم در تهران دفتر بزنند آنها دچار خیالات خام شده‌اند تهران و هیچ نقطه‌ای از ایران حتی به اندازه یک وجب جا برای تاسیس دفتر به اروپایی‌ها نخواهد داد.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...