نسخه چاپی

انتقاد از طرح موضوع انصراف داوطلبانه از یارانه

یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از طرح موضوع انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه تاكید كرد كه این كار معنایی ندارد و طبق قانون دولت باید یك سقف درآمدی را برای مشمولان دریافت یارانه تعیین كند.

به گزارش نما، جعفر قادری اظهار کرد: کاری که در حال حاضر دولت انجام می‌دهد چندان منطبق با قانون نیست زیرا قانون می‌گوید باید پیش از ثبت نام افراد برای دریافت یارانه نقدی سقف درآمدی مشخص شود.

وی افزود: ما از افراد می‌خواهیم از دریافت یارانه انصراف دهند اما این کار باید با چه مبنایی انجام شود؟ در قانون پیش‌بینی شده که سقف درآمدی از سوی دولت اعلام شود تا افرادی که ادعا می‌کنند درآمدشان پایین‌تر از آن حد است برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید با اعلام سقف درآمدی مشمولان دریافت یارانه اقدام خود را با قانون منطبق کند، تصریح کرد: انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه معنایی ندارد و قبلا هم جواب نداده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: پیش از اینکه افراد برای ثبت نام جهت دریافت یارانه مراجعه کنند باید معلوم باشد که خانوارها با چه میزان درآمد شامل دریافت یارانه هستند. ما نباید مردم را بی ‌جهت به صف‌های ثبت‌نام بکشانیم بلکه باید از همین حالا موضوع شفاف باشد.

قادری تاکید کرد: انتظار ما این است که دولت از همین ابتدا بنای خود را بر اجرای قانون بگذارد و اگر قانون را دارای اشکال می‌داند پیشنهادی برای اصلاح آن ارائه کند اما درصدد دور زدن قانون برنیاید.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...