نسخه چاپی

فرهنگ به معنای محدود شدن به یك وزارتخانه نیست

دبیر انجمن دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه اصفهان گفت:‌ با توجه به نامگذاری سال 93 به "اقتصاد و فرهنگ، با مدیریت جهادی و عزم ملی" از سوی مقام معظم رهبری، فرهنگ «نه به یارانه نقدی» توسط اغنیا را می‌توان بخشی از همان فرهنگ مدنظر رهبری دانست.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، یونس نادری اظهار کرد: فرهنگ به معنای محدود شدن به یک وزارتخانه نیست. فرهنگ رفتار کلی یک ملت است که عواملی مثل راستگویی، اعتماد به دولت و حکومت، اعتماد به یکدیگر و ... را در خود شکل داده است.
وی ادامه داد: رعایت صداقت در فرم‌های خوداظهاری برای یارانه نقدی، نمودی از فرهنگ مردم مسلمان و شیعه کشور ماست. تنها چیزی که می‌تواند صداقت مردم را در ارتباط با این فرم‌ها تحت شعاع قرار دهد، عدم اعتماد مردم به دولت است.
این فعال دانشجویی با اشاره به نقش مسئولان و رسانه‌ها در شفاف‌سازی درباره موضوع "نه به یارانه" گفت: اگر مسئولان و رسانه‌ها بویژه رسانه ملی مسائل مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را برای مردم بشکافند و توضیح دهند که درآمدهای حاصل از یارانه‌ها را در کجا مصرف می‌کنند، اعتمادی که در بین اقشاری از مردم از بین رفته، بازمی‌گردد. به هر حال مردم نیز با توجه به فسادها، مشکلات و رانت‌خواری‌ها، بدبین شده‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بهتر است رسانه ملی که نقشی مؤثر در افکار عمومی دارد، در روزهای منتهی به آغاز توزیع فرم‌های خوداظهاری، برنامه‌هایی را تحت عنوان روشنگری این موضوع با حضور گسترده افرادی از مجلس، دولت و منتقدان و موافقان پخش کند.
نادری با بیان اینکه "مردم باید به دولت فرصت بدهند"، تصریح کرد: با اینکه شرایط اقتصادی و سیاسی در سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده است که مردم بی‌اعتماد شده‌اند، اما آنها نباید همه دولتمردان و سیاست‌مداران را یکی بدانند. من عقیده دارم که باید به دولت فرصت داد.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...