نسخه چاپی

دولت مبنای كار خود را اعتماد به گزارش مردم قرار دهد

عکس خبري -دولت مبناي کار خود را اعتماد به گزارش مردم قرار دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفته ما به دولت این است مبنای كار را طبق گزارش مردم بگذارد و دوما تغییراتی كه در حامل‌های انرژی قرار است انجام شود به صورت كار‌شناسی بوده و طاقت مردم وخدماتی كه قرار است كه انجام شود مد نظر قرار گیرد.

به گزارش نما ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بعد از گزارش معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات و نماینده مرکز پژوهش مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها گفت: امروز صحبت این دوستان را شنیدیم که نظرات مهمی را مطرح کردند.
وی افزود: فکر می‌کنم در زمینه اقتصاد مقاومتی، سازمان دهی اولیه را دولت ارائه داد و سه وزارت خانه را بسیج کردند که در این زمینه توضیحات لازم را ارائه دهند.
رئیس مجلس تصریح کرد: لازم است دولت در مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون تخصصی مجلس همکاری لازم را داشته باشند و همچنین آقای باهنر از طرف هیئت رئیس مجلس مسئول شدند تا همهٔ بخش‌های مختلف مجلس را هماهنگ کنند و امیدواریم همکاری مجلس و دولت در زمینه ستاد مقاومتی بتواند نتیجه ملموسی برای مردم داشته باشد.
لاریجانی ادامه داد: در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها معتقدم دولت باید اساس کار را اعتماد بر گزارشی که مردم می‌دهد قرار دهد.
وی گفت: گاهی مطالبی را در رسانه‌ها می‌شنویم که نباید مبنای کار باشد مردم هر زمان احساس کردند در شرایط فعلی نیاز دارند از یارانه استفاده کنند باید مورد توجه دولت قرار گیرد.
رئیس مجلس تصریح کرد: گاهی نکاتی گفته می‌شود که ما حساب‌ها را بررسی می‌کنیم که این کار درستی نیست و مجلس نیز چنین چیزی را نگفته است و این موضوع ناامنی روانی به وجود می‌آورد و بنا بر این است که آنچه مردم می‌نویسند صادقانه بوده و باید اساس این باشد.
رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: در مورد قیمت‌ حامل‌های انرژی نیز این اختیار را به دولت داده که دولت با بررسی کار‌شناسی قیمت‌های حامل‌های انرژی را بررسی کند اما باید شرایط فعلی و طاقت مردم نیز در تعیین قیمت حامل‌های انرژی مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: ما تورم زیادی در کشور داریم و باید طاقت مردم نیز مد نظر قرار گیرد و خدماتی می‌تواند ارائه کند نیز تا فشار این تغییر را کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: نکته‌ای که آقای مصباحی مقدم گفتند چون من نظرات این‌ها را می‌دانم جزو یک پکیج نظراتی است اگر قرار است شوک قیمتی داده شود چه خدماتی ارائه خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفته ما به دولت این است مبنای کار را طبق گزارش مردم بگذارد و دوما تغییراتی که در حامل‌های انرژی قرار است انجام شود به صورت کار‌شناسی بوده و طاقت مردم و خدماتی که قرار است که انجام شود مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: نکته‌ای نیز در مورد تبلیغات وجود دارد که باید رسانه‌ها باید توجه کند به گونه‌ای که در مورد یارانه‌ها صحبت می‌شود یعنی هر کسی که یارانه می‌گیرد فقیر است این گونه نیست، افراد مختلف به آن معنا فقر ندارند ولی نیاز دارند از یارانه استفاده کنند.
وی افزود: کسی که از یارانه استفاده می‌کند بنا دارد در شأن خودش زندگی کند و این به معنی فقیر بودن نیست.
لاریجانی در پایان گفت: از سایر وزارتخانه‌ها دعوت خواهیم کرد تا گزارش خود را ارائه دهند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...