نسخه چاپی

در خواست نوبخت از مردم درخصوص دریافت یارانه نقدی

عکس خبري -در خواست نوبخت از مردم درخصوص دريافت يارانه نقدي

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از نمایندگان مجلس به دلیل اهتمام در بررسی و تصویب بودجه سال 93 تقدیر كرد.

به گزارش نما ، نوبخت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار قانون بودجه 93 در سطح ماده واحده و تبصره ها اسفند ماه در اختیار نمایندگان قرار گرفت که ما این را نماد انضباط مالی می دانیم.
وی افزود : امروز هم قانون بودجه سال 93 چه از نظر اجرایی و چه از نظر آیین نامه های اجرایی در دولت به تصویب رسیده و به دستگاهها ابلاغ شده و در سال 93 هم قانون داریم و هم آیین نامه و هیچ بهانه ای برای دستگاههای اجرایی از نظر نبود قانون نیست.
معاون رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام دولت برای ارائه خدمات بهتر در بخش بهداشت و درمان گفت: بیمارستانها مطالباتی از بیمه داشتند و قادر نبودند خدمات مناسبی به بیماران ارائه دهند.
وی اضافه کرد: قبل از پایان سال 92 در بخش بهداشت و درمان 750 میلیارد تومان از مطالبات بیمه از دولت را در اختیار بیمارستانها قرار دادیم و همچنین یک هزار میلیارد تومان دیگر از محل تعیین شده توانستیم در اختیار بیمارستانها قرار دهیم تا اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در بخش بهداشت و سلامت روند بهتری یابد.
نوبخت در خصوص چگونگی اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: در مرحله اول که از سال 89 آغاز شد و تا پایان سال 92 ادامه یافت 37 مرحله یارانه نقدی بین مردم تقسیم شد.
وی افزود: از سال 89 تا 92 در قالب اجرای هدفمندی یارانه ها مبلغی که ناشی از افزایش قیمتها به خزانه واریز شده 95 هزار میلیارد تومان است که براساس قانون باید 50 درصد آن بین خانوارها تقسیم می شد .
وی گفت: آنچه که اجرا شد غیر از این بود و بیش از 37 هزار میلیارد تومان هم از خزانه دولت برداشت کردیم و به مردم پرداختیم.
نوبخت تصریح کرد : این 37 هزار میلیارد تومان از بودجه طرح های عمرانی و از خزانه عمومی دولت برداشت و بین مردم تقسیم شد.
وی گفت: هنوز هم برای سال 93 بیش از 11 هزار و 300 میلیارد تومان باید از خزانه برداشت و بین مردم توزیع شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید بخش پرداخت نقدی ، توجه به بهداشت و نیز توجه به تولید را در نظر گیرد گفت: دولت موافق افزایش قیمت حاملهای انرژی نیست و می خواهد در کنار تعدیل قیمت ها منابع دیگری داشته باشد.
نوبخت با اشاره به اهمیت بخش سلامت و تخصیص بودجه مربوط به آن در کشور گفت:‌ همه مردم باید کمک کنند تا قانون هدفمندی یارانه ها به خوبی اجرا شود و چیزی که به دولت کمک می کند انصراف کسانی است که نیاز به یارانه ندارند.
معاون رئیس جمهور از مردم خواست تا با انصراف از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی، دولت را در اجرای برنامه هایش یاری کنند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...