نسخه چاپی

شهروندان با صرفه جویی مانع از جیره بندی آب شوند

عکس خبري -شهروندان با صرفه جويي مانع از جيره بندي آب شوند

استاندار تهران خدمت رسانی بدون منت را با تعامل و همكاری شهرداری، شورای شهر و استانداری ممكن دانست

به گزارش نما ، سید حسین هاشمی در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تصریح کرد: تعامل و همکاری مناسبی بین اعضای شورای شهر، شهرداری و استانداری وجود دارد.
وی گفت: این در حالی است که در هشت سال گذشته هیچ گونه تعامل و ارتباطی میان دستگاه حاکمیت و شهرداری وجود نداشت.
استاندار تهران خدمت رسانی بدون منت را با تعامل و همکاری شهرداری، شورای شهر و استانداری ممکن دانست .
هاشمی بحث آلودگی هوای تهران، رفع و ساماندهی صنایع تهران وحومه، اجرای طرح تفصیلی، جمع آوری معتادان خیابانی را از جمله مسائل مورد بحث این استان عنوان کرد.
هاشمی با بیان اینکه سلامت از اولویت های تهران است، افزود: در حال حاضر غالب بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهران زندگی می کنند که بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، هوا یکی از علل بروز سرطان است.
استاندار تهران افزود: رفع آلودگی هوا وظیفه یک دستگاه نیست و شهرداری، شورای شهر، وزارت کشور و استانداری نمی توانند به تنهایی آن رارفع کنند.
وی با اشاره به جلسات کمیته اضطراری آلودگی هوا یادآور شد در سال گذشته قصد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا را داشتیم که رییس جمهوری مخالف بودند و تاکید داشتند نباید تهران تعطیل شود.
وی ادامه داد: آلودگی هوا در سال گذشته در هیات دولت مطرح شده و رییس سازمان محیط زیست اقدامات خوبی را در این بخش انجام دادند که امیدواریم ادامه پیدا کند.
وی با ارایه آماری در خصوص تاکسی های فرسوده گفت: صد هزار خودرو فرسوده در تهران باید از رده خارج شوند و خودروی جدید با بنزین یورو ۴ جایگزین شود.
هاشمی اظهار کرد: ۸۶۰۰ تاکسی پیکان، ۲۲ هزار تاکسی سمند و پراید و ۳۰ درصد خودروهای آژانس ها فرسوده هستند.
وی همچنین گفت: وزرای صنعت معدن تجارت و نفت وعده هایی را در این خصوص داده اند و قرار است اقدامات خوبی در خصوص توزیع بنزین یور ۴ در تهران انجام شود.
هاشمی تاکید کرد: طبق اعلام وزیر صنعت معدن تجارت تا پایان خردادماه سال جاری تمام تولیدات ایران خودرو و سایپا مطابق با مصرف بنزین یورو ۴ است.
استاندار تهران همچنین با اشاره به استقرار صنایع در شهر تهران این موضوع را نگران کننده دانست و گفت: ساماندهی صنایع در تهران با همکار ی شهرداری و استانداری انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: حریم شهر تهران از دیگر معضلات است و هیچ استانی نیست که دارای هویت باشد ولی تهران اینگونه است.
وی همچینین اجرای طرح تفصیلی شهر تهران را از دیگر موضوعات دانست و گفت: اجرای این طرح نامناسب بوده و ساختمان های ۵ طبقه در کوچه های ۶ متری جنوب شهر ساخته می شود.
وی با بیان اینکه در تهران هر روز زلزله رخ می دهد، افزود: این زلزله ها در ریشتر کم اتفاق می افتد اما باید تمهیدات لازم در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معماری ایرانی اسلامی در ساختمان ها نادیده گرفته می شود، اظهار کرد: حتی در مسکن مهر که دولت متولی ساخت آن بود هیچ اثری از معماری ایرانی اسلامی دیده نمی شود.
وی همچینین با اشاره به اینکه ۵۵ در صد زیرساخت های برق در استان فرسوده است، خاطر نشان کرد: زیرساخت های برق بیش از ۲۵ سال است که نصب شده و مشکلاتی را به همراه داشته است.
هاشمی توجه به گردشگری را از دیگر مسائل استان تهران برشمرد و گفت: مرکز جذب سرمایه گذاری طی یک ماه آینده در استان راه اندازی می شود تا بحث گردشگری شرایط بهتری را پیدا کند.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...