نسخه چاپی

پیشرفت‌های قابل توجه در مورد تاسیاسات اراك

عکس خبري -پيشرفت‌هاي قابل توجه در مورد تاسياسات اراک

معاون اروپا و آمریكا وزارت امور خارجه، گفت: پیشرفت‌های قابل توجهی در برنامه اراك حاصل شده و درباره معامله نفت در برابر كالا با روسیه هنوز این تصمیم نهایی نشده، اما احتمالا" تا قبل از20 ژوئیه نهایی خواهد شد.

به گزارش نما ، مجید تخت روانچی، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه وال‌استریت ژورنال به تشریح مذاکرات اخیر وین پرداخت.
معاون آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه گفت: سیگنال‌های خوبی در مذاکرات احساس می‌شود، دو طرف خیلی خوب می‌دانند که چگونه مواضع دو طرف می‌تواند محقق و با همدیگر همسو شود.
تخت روانچی ادامه داد: پیشرفت‌های قابل توجهی در برنامه اراک حاصل شده است و درباره معامله نفت در برابر کالا با روسیه هنوز این تصمیم نهایی نشده اما احتمالا" تا قبل از20 ژوئیه نهایی خواهد شد.
وی همچنین گفت: احتمالا" روز چهارشنبه کمیته مشترکی از ایران و گروه1+5 که بر اجرای توافق نوامبر نظارت می‌کند، در وین تشکیل جلسه خواهند داد.
معاون وزارت خارجه تاکید کرد:ملاقات امروز سه شنبه بر مبنای شفافیت روی مسائل مورد مذاکره تمرکز خواهد کرد و بعد از آن درباره مسائل دیگر گفتگو خواهد شد.
گفتنی است، مذاکرات ایران و 1+5 از ساعت ظهر امروز به وقت تهران آغاز شد و "عباس عراقچی "معاون وزیر خارجه ایران قبل از آغاز سومین نشست ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو با همتایان چینی و روس خود دیدار و گفتگو کرد.
شایان ذکر است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: این دور از مذاکرات، احتمالا آخرین دور مرور موضوعات مهم که هر یک از طرفین معتقد است به شکلی می‌باید در توافق نهایی مورد توجه واقع شوند خواهد بود و از دور بعد نگارش مشترک توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد که کاری پیچیده، دشوار و کم سرعت خواهد بود.
ظریف همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت: ادامه گفتگوها در راستای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی مسئولیت سنگین و جمعی است.
وی افزود: مهمتر از همه، این امر در راستای دستیابی به منافع همه طرف‌ها است.
گفتنی است اولین نوبت دور سوم مذاکرات جامع ایران و 1+5 ساعت 12:57 دقیقه به وقت تهران پایان یافت و قرار است گفتگوهای دوجانبه میان معاونان در هتل کوبورگ برگزار شود.
شایان ذکر است دور بعدی مذاکرات جامع به ریاست "سید عباس عراقچی" و "هلگا اشمیت" ساعت 11:30 به وقت وین از سر گرفته خواهد شد.

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...