نسخه چاپی

لطفاً جنتی را استیضاح كنید!

غوغاسالاران افراطی درروزهای آغازین سال 1393 هجمه علیه وزرای كارآمد دولت روحانی را در دستور كار خویش قرار داده اند.

به گزارش نما به نقل از ابتکار به دنبال انعکاس خبر دیدار نوروزی وزیرارشاد با سید محمدخاتمی حملات افراطیون علیه علی جنتی شدت گرفت. 12 نماینده مجلس روزیکشنبه 17فروردین طی تذکری به وزیرارشاد، وی را جهت ادای توضیحات به کمیسیون فرهنگی فراخواندند.

سخنگوی این کمیسون و یک عضو فراکسیون جبهه پایداری در مجلس در گفت وگو با تسنیم ضمن تقبیح ملاقات عیدانه جنتی و خاتمی خاطر نشان کرده که احتمال استیضاح جنتی وجود دارد. همچنین در واکنشی دیگر یکی از نمایندگان متمایل به جبهه پایداری طی یادداشتی در روزنامه اعتماد روز دوشنبه 18فروردین عنوان کرده است ما نگران تکرار مشی خاتمی توسط جنتی در ارشاد هستیم.

خاتمی از معدود شخصیت های حوزوی است که سابقه مدیریت و فعالیت های فرهنگی اش به بیش از 50 سال می رسد.

وی در قبل از انقلاب از سوی شهیدبهشتی به عنوان مسئول مرکز فرهنگی ایران در هامبورگ انتخاب شد و تا پیروزی انقلاب در این سمت حضوری موفق داشت. بعد از انقلاب از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی اداره مؤسسه فرهنگی کیهان را به عهده گرفت.

در کابینه های مهندس موسوی و هاشمی رفسنجانی به مدت 10سال وزیر ارشاد بود و به تعبیری پرسابقه ترین وزیر ارشاد انقلاب اسلامی است. طبیعی است که با چنین ویژگی هایی می تواند مشورت های ارزشمندی به وزیر ارشاد فعلی ارایه نماید.

علی جنتی مدیر برجسته و باهوشی است که برای استقرار مشی اعتدالی در حوزه فرهنگ از صاحب نظرانی چون خاتمی و مسجدجامعی استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه این دو نفر از فضلای حوزه هستند که سابقه رفاقت دیرین شان به بیش از 50 سال می رسد. دیدار و بازدید این دو عزیز هرگز امری خارج از عرف نیست که افراطیون اینگونه گرد و خاک به پا کرده اند!

جناح مغلوب انتخابات ریاست جمهوری که این روزها ساز کارشکنی و سنگ اندازی در مسیر دولت را می نوازد، بی اعتنا به خواست اصحاب فرهنگ کشور و فاتحان 24 خرداد، با سوء استفاده از 70 تا 80 کرسی پارلمانی که در اختیار دارند، خواب سقوط دولت روحانی را می بینند. علی جنتی با پشتوانه غنی حوزوی طی 7 ماه گذشته حضوری قابل دفاع و موفق در وزارت ارشاد داشته و موجبات رضایتمندی و اعتماد اهالی فرهنگ کشور به حاکمیت را فراهم نموده است.

به موازات خرسندی دولت و ملت از عملکرد جنتی و یارانش، افراطیون از جنتی به خاطر جایگزینی مشی اعتدالی به جای افراطی گری، مکدر و رنجیده هستند. دریافت کارت زرد از مجلس در زمستان 1392 بیانگر ناخرسندی اصول گرایان از عملکرد این آیت الله زاده در ارشاد می باشد.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی کشور از استیضاح جنتی در مجلس نهم استقبال می کنم، زیرا این استیضاح در واقع یک آزمون و زورآزمایی میان دو گفتمان اعتدالی و افراطی است، که منجر به کابوس سخت شکستی دوباره برای اقلیت لجوج می باشد.

حمایت قاطعانه فاتحان 24 خرداد و رئیس جمهور فرصتی را فراهم می سازد که اصول گرایان معتدل راه خویش را از تندروهای بی ترمز پارلمان جدا نمایند. استیضاح وزیر ارشاد، فرصتی مغتنم برای متصدیان فرهنگی کشور در خانه ملت خواهد بود و خاطره استیضاح مهاجرانی در مجلس پنجم را تداعی خواهد کرد.

بازندگان 24 خرداد از طریق اعمال فشار بر دستگاه های حساسی از قبیل وزارت ارشاد به دنبال بازگرداندن فضای پادگانی دوران احمدی نژاد بر حوزه فرهنگی کشور هستند.

آنها همچنین دریافته اند که مدیریت هوشمندانه علی جنتی منجر به گشایش و انبساط فرهنگی جامعه و نهایتا افزایش نشاط اجتماعی می گردد، لذا مصمم هستند به هر طریقی راه این گشایش را، که دولت تدبیر و امید موجد آن است، سد کنند.

«علی نظری» نماینده مجلس ششم

۱۳۹۳/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...