نسخه چاپی

اظهارات مقامات آمریكایی تعیین‌كننده نیست

عکس خبري -اظهارات مقامات آمريکايي تعيين‌کننده نيست

معاون وزیر امور خارجه كشورمان گفت: ما به دنبال سلاح نیستیم و سلاح‌های هسته‌ای را حرام می‌دانیم و آنچه مقامات آمریكایی برای راضی كردن اعضای كنگره بیان می‌كنند تعیین كننده نیست.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "عباس عراقچی" در پایان روز نخست مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در جمع خبرنگاران ایرانی حضور پیدا کرد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
عراقچی در پاسخ به این سوال در رابطه با ادعای برخی کارشناسان و موسسات آمریکایی که ایران در دریافت مبالغ مورد توافق ژنو با مشکل روبرو است و شرکت‌های آمریکایی و اروپایی از ترس اینکه مورد تحریم‌های آمریکا واقع شوند همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند گفت: آمریکا کشور بزرگی است و موسسات مطالعاتی متعددی دارد و در این موسسات کارشناسان مختلفی هستند که به هر حال مشغول فعالیت‌اند و مقاله می‌نویسند و مصاحبه می‌کنند و ما اگر بخواهیم به حرف آن‌ها توجه کنیم و پاسخگو باشیم مفید نخواهد بود.
وی تصریح کرد: آنچه به نظر من مهم است این است که توافقنامه ژنو در همه ابعاد در حال انجام است .
معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مکانیزم‌های بانکی پیچیده است و سال‌ها آمریکایی‌ها تلاش کردند که این مکانیزم‌ها را متوقف کنند. راه‌اندازی این پیچیدگی‌ زمان خاص خود را می‌طلبد و تا آنجا که ما اطلاع داریم این مکانیزم‌ها فعلا شده و کار می‌کنند و توضیحات بیشتر را دوستان ما در بانک مرکزی خواهند داد و مشکل خاصی وجود ندارد.
عراقچی افزود: یکی از وظایف سخت ما در سه ماه گذشته همین راه‌اندازی مکانیزم‌ها و فعال کردن آنها بود که الحمدالله جواب داده است.
مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال سوال درباره اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکه مبنی اینکه مدعی شده بود ایران در طول دو ماه می‌تواند مواد لازم جهت دست‌یابی به بمب هسته‌ای را تولید کند، گفت: جان کری توضیح داده است که تبدیل این مواد به سلاح و کلاهک و وسیله پرتابی رویه خودش را دارد، این ارزیابی خودشان است و بنده در مقامی نیستم که این ارزیابی‌ها را تایید یا رد کنم و خیلی هم مهم نیست.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما به دنبال سلاح نیستیم و سلاح‌های هسته‌ای را حرام می‌دانیم، برنامه ما صلح‌آمیز بوده و ابعادش تحت نظارت است و آنچه مقامات آمریکایی برای راضی کردن اعضای کنگره بیان می‌کنند به نظرم خیلی تعیین کننده نیست که روی آن حساب زیادی باز کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...