نسخه چاپی

بازداشت 40 كودك توسط رژیم صهیونیستی

سازمان های حقوقی فلسطینی از بازداشت 120 تن از ساكنان قدس اشغالی ظرف یك ماه از جمله 40 كودك در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان های حقوقی فلسطینی از بازداشت 120 تن از ساکنان قدس اشغالی ظرف یک ماه از جمله 40 کودک در قدس اشغالی خبر دادند.

مرکز آمار و داده های "وادی حلوه" در شهرک سلوان (جنوب مسجدالاقصی) در گزارشی از ادامه تجاوز به حریم مسجدالاقصی خبر داد چنان که بیش از هزار و 250 تندرو از سربازان صهیونیست و دانشجویان دانشکده های این رژیم به آن حمله ور شده و در رواق ها و صحن های آن جولان داده اند. تعدادی از آنان نیز تلاش کردند مراسم خود را در برخی اماکن مسجد الاقصی انجام دهند.

این مرکز خاطرنشان کرد، از جمله کسانی که وارد مسجدالاقصی شده "اوری آرئیل" وزیر شهرک سازی و "موشه فیگلین" معاون رییس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بوده اند. "یهودا گلیک" خاخام صهیونیست نیز چندین گروه را در این اقدامات توهین آمیز همراهی کرده است.

این مرکز همچنین از بازداشت 120 تن از ساکنان بیت المقدس در ماه مارس گذشته خبر داد. 40 تن از این افراد کودکان بین 13 تا 17 سال هستند.

مرکز داده های وادی حلوه تاکید کرد که پلیس رژیم صهیونیستی هنگام بازداشت و بازجویی از شهروندان فلسطینی علاوه بر نقض قوانین بین المللی، حتی قوانین خود را نیز رعایت نکرده است.

چنان که این بازداشت ها صبح زود با حمله به منزل شهروندان و یا در خیابان‌های بیت المقدس و رواق های مسجدالاقصی و بدون اطلاع به خانواده های افراد صورت گرفته است.

این مرکز می افزاید: بازجویان در تمامی مراکز بازجویی بیت المقدس بر خلاف نص قوانین بدون حضور والدین از کودکان بازجویی کرده و دست آنها را هنگام بازداشت و در طول بازجویی بسته اند.

نیروهای اشغالگر 4 زن فلسطینی را نیز که قصد داشتند وارد مسجد الاقصی شوند بازداشت کرده اند. همچنین 5 تن از وکلای مدافع از جمله: شیرین العیساوی، امجد الصفدی، عمرو اسکافی، ندیم غریب و محمود ابوسنینه به بهانه جابجا کردن پول برای جنبش های حماس و جهاد اسلامی بازداشت شده و از آنها تحقیق به عمل آمده است.


۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...