نسخه چاپی

نابسامانی سامانه رفاهی

ایجاد مشكل در سامانه ثبت نام یارانه‌ها، باعث سردرگمی و نارضیاتی شهروندان شده است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، از امروز کار ثبت نام یارانه‌ برای متقاضیان انجام شده به طوری که افراد از نخستین دقایق امروز وارد سایت ثبت‌نام یارانه‌ها به آدرس www.refahi.ir شده‌اند، اما تنها درصد کمی از آنها موفق به ثبت نام گشته‌اند.
امروز متقاضیان دریافت یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره ملی‌ آنها صفر است، از این کافی‌نت به آن کافی‌نت در حال مراجعه هستند با این تصور که شاید در کافی‌نت دیگری مشکلشان حل شود، در صورتی که موضوع اختلال از مرکز بوده و مردم را سردرگم کرده است.
مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها قبلاً در سخنان خود مدعی شده بودند، پهنای باند سایت رفاهی به گونه‌ای است که اگر همزمان چندین هزار نفر در یک لحظه وارد سایت شوند، مشکلی در ثبت نام رخ نمی‌دهد این در حالی است که یا شاهد قطع و وصل سامانه هستیم و یا ایجاد اختلال در روند ثبت نام.
در همین راستا مشکلات آن دسته از مردمی که فاقد اینترنت بوده و مجبور به مراجعه به کافی‌نت‌ها هستند، بیش از آنانی است که اینترنت دارند و هر از چندگاهی به سایت سر می‌زنند تا ببینند مشکل حل شده است یا نه؟
در همین راستا با یک سرپرست خانوار که 67 سال سن دارد به گفت‌وگو نشستیم، وی که به شدت از این وضعیت آزرده‌خاطر بود، گفت: برای ثبت نام یارانه‌، مدت‌هاست در کافی‌نت نشسته‌ام تا ببینم مشکل سامانه حل می‌شود یا نه؟
وی که از درد پایش شکایت داشت، گفت: مسئولان باید از اول به فکر حل اختلالات باشند نه اینکه مردم را سرگردان کنند.
یک آقای 39 ساله نیز با اشاره به اینکه این روند بی‌مدیریتی اصلاً خوب نیست و باید فکری به حال آن شود، تأکید کرد: چندین بار سعی کردم از منزل برای ثبت نام یارانه اقدام کنم اما هر بار با مشکلاتی مواجه شدم.
وی با بیان اینکه چند بار کد ملی اعضای خانواده‌اش را در درون سامانه وارد کرده اما نام چند نفر از اعضا اصلاً درج نمی‌شود، گفت: برای اطلاع از چند و چون قضیه به فرمانداری مراجعه کردم، که آنها نیز مشکل را ناشی از مرکز دانستند.
این سرپرست خانوار با اشاره به اینکه برای یک ثبت نام از صبح علاف شده‌ام، ابراز داشت: بهتر است مسئولان از قبل تدابیر لازم را برای رفع و رجوع مشکلات بیاندیشند که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
یک شهروند دیگر نیز با اشاره به اینکه این دولت، داعیه تدبیر و امید را دارد، گفت: با این وضعیت کنونی در موضوع ثبت نام یارانه، نه تدبیری می‌بینیم و نه امیدی؛
وی با تأکید بر اینکه باید از اول مشکل را حل می‌کردند، گفت: با این اوصاف باید فرصت بیشتری برای ثبت نام داده شود.
این شهروند ابراز امیدواری کرد برای روزهای آتی مشکل حل شود تا حداقل دیگر هموطنان با این وضعیت مواجه نشوند.
شهروند دیگری از موفقیت خود برای ثبت نام بعد از ساعت‌ها تلاش سخن گفت و افزود: البته تاکنون پیامکی از سوی مرکز برای من ارسال نشده است.
در همین راستا معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان همدان نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات ثبت‌نام یارانه نقدی در همدان اظهار کرد: مشکل سامانه ثبت‌نام یارانه از مرکز است.
محمدعلی محمدی ادامه داد: با جویا شدن از چگونگی روند ثبت‌ نام یارانه در سایر استان‌ها، مطلع شدیم که مشکل کلی است و این مشکلات در استان‌های دیگر نیز وجود دارد.
وی مشکل کندی و اختلال در روند ثبت‌‌نام را حجم زیاد مراجعه‌کنندگان دانست و با بیان این‌که پهنای باند اینترنت استان مشکلی ندارد، افزود: اگر این ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به صورت استانی بود شاید این مشکلات ایجاد نمی‌شد.
معاون فرماندار همدان در خصوص اینکه برخی به علت ثبت نشدن همه اعضای خانوار در صفحه سامانه به فرمانداری مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: این اختلالات به علت سرعت اینترنت نیست و سامانه با مواجه شدن با حجم زیاد مراجعه‌کنندگان، دچار اختلال شده است.
رئیس اداره دیتای مخابرات همدان نیز با بیان اینکه مشکل پیش آمده در ثبت‌نام یارانه نقدی ربطی به سرعت اینترنت ندارد، ابراز داشت: مشکل ثبت نام فقط به استان همدان معطوف نمی‌شود و استان‌های دیگر نیز با آن مشکل روبرو هستند.
جواد کریمی رادپور وجود دفاتر پیشخوان دولت در استان همدان را برای ثبت نام متقاضیان کافی دانست و یادآور شد: بیش از 500 تا 600 دفاتر پیشخوان دولت در استان آماده ارائه خدمات به متقاضیان در طی ثبت نام خواهد بود.
وی در پایان سخنانش گفت: 440 آی سی تی روستایی نیز برای ثبت نام روستائیان وجود دارد که آنها نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به آنجا مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...