نسخه چاپی

درخواست آیت الله نوری همدانی درخصوص نحوه پرداخت یارانه ها

عکس خبري -درخواست آيت الله نوري همداني درخصوص نحوه پرداخت يارانه ها

آیت الله نوری همدانی با بیان این كه یارانه‌ها باید به درستی مدیرت شود، گفت: پرداخت یارانه صدقه نیست، بلكه بیت المال است كه باید با نظر ولی فقیه به نیازمندان تقسیم شود و در راه اشتغال زایی و تولیدات مصرف گردد.

به گزارش نما ، آیت الله نوری همدانی امروز در پایان درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به مساله یارانه ها اظهارداشت: یارانه از بیت المال حساب می‌شود، لذا برای همه ملت بوده و باید به درستی مدیریت شود.
معظم له اظهارداشت: پرداخت یارانه صدقه نیست، بلکه بیت المال است که باید با نظر ولی فقیه به نیازمندان تقسیم شود و در راه اشتغال زایی و تولیدات مصرف گردد.
این مرجع تقلید ابراز کرد: مالیات و اراضی مفتوح العنوه، بیت المال است، معتقد هستم، باید تحولی در درس‌ها و کتاب‌ها ایجاد ایجاد شود و بحث‌های روز در آنها نیست، لذا تحولی در درس‌های حوزه باید به وجود بیاید .
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: سطح جواهر را نباید پایین آورد؛ ولی زمینه‌های بحث در مورد انرژی هسته‌ای و حکومت اسلامی است؛ این مباحث صد ها سال است که در حوزه مرسوم بوده است .
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: مباحث و تحول حوزه‌ها اقتضا می‌کند که سبک ارائه دروس عوض شود ، اقتصاد یکی از مسائل مهم جامعه جهانی است .
وی اظهارداشت: دین مبین اسلام پاسخگوی همه نیازها است؛ از جمله این که ربا را حرام کرده است چون تبعات اقتصادی بسیار خطرناکی دارد.
معظم له با تاکید بر اولویت قراردادن نیازهای اقتصادی جامعه اظهارداشت: وارد کردن وسایل آرایش در درجه دهم قرار دارد . احتیاج‌ها را باید تقسیم بندی کرد، این‌ها اتلاف و بی خود است .
این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن ابراز کرد: چندین نوع روایت نیز وجود دارد؛ که بیان می‌کنند، اموال در دست کسانی باشند که یا امام معصوم(ع) و یا ولی فقیه بوده باشد .
این استادخارج فقه حوزه علمیه با بیان این که بیت المال باید برای کمک به مردم هزینه شود گفت: دولت نیز باید سعی کند به وعده‌های خود وفا کند و با درجه بندی احتیاج ها به مهمترین نیازهای جامعه کمک کند .
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: قواعد و سبک به حقوق بشر و محیط زیست و ولایت فقیه و حکومت اسلامی ارائه شود تا مردم دنیا نظر اسلام را بدانند.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...