نسخه چاپی

نقش اتحادیه اروپا در جنایات اروپایی و جهانی علیه ایران و بشریت

سازمان بسیج حقوقدانان در پی برخی تحركات اتحادیه اروپا نسبت به جمهوری اسلامی و طرح برخی مسائل در این خصوص بیاینه‌ای صادر كرد.

به گزارش نما ، سازمان بسیج حقوقدانان در پی برخی تحرکات اتحادیه اروپا نسبت به جمهوری اسلامی و طرح برخی مسائل در این خصوص بیاینه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به قرار زیر است:

بازی تکراری اروپا و امریکا با جمهوری اسلامی ایران در سال جدید با همان قالب تکراری و نخ نمای قبلی ادامه پیدا کرده است. سیاست هویج و چماق غرب علیه ایران که سال‌هاست ازمون خود را در برابر انقلاب اسلامی پس داده است دوباره روی میز اتحادیه اروپا و امریکا قرار دارد. سیاستی که نه چماقش توان زدن دارد نه هویجش دهان ایرانیان را آب می‌اندازد. نه هویج فروش قطعات هواپیما از بوئینگ و جنرال الکتریک دیگر خوشحالمان می‌کند نه سند راهبردی پارلمان اروپا در خصوص حقوق بشردیگر می‌ترساندمان.
اتحادیه اروپا در ادعایی غیر دیپلماتیک و خصمانه مجددا و عادت وار به دخالت در امور داخلی ایران پرداخته و در حالی به خود اجازه مطالبه حقوق بشری در ایران را می‌دهد که این اتحادیه حتی حاضر نیست به مطالبات سازمان های حقوق بشری در اروپا اعتنایی کند.
آیا این اتحادیه اعتراض شبکه حقوق بشر اروپا-مدیترانه به خاطر به پذیرفتن عضویت اسرائیل در شورای حقوق بشر اروپا را به یاد می‌آورد؟ چرا اروپا نمی‌خواهد به مطالبات جهانیان نسبت به حقوق فلسطینی‌ها پاسخ دهد و با سیاستی ناکارآمد، حقوق بشر را فقط به ملعبه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است؟ به اذعان همین شبکه حقوق بشری بیش از هزار و 79 تن غیرنظامی طی دو جنگ در نوار غزه کشته و هزاران تن از مردم بی گناه فلسطین زخمی شده‌اند.
اتحادیه اروپا فراموش کرده است که جوخه‌های مخفی نژادپرستانه فرانسه و انگلستان در تصفیه سرزمینی اروپا از مسلمانان یعنی جنگ خانمان سوز بوسنی، چه جنایاتی را رقم زدند در حالی­که، بوسنی منطقه حفاظت شده سازمان ملل تلقی می‌شد و چهارصد سرباز مسلح هلندی به عنوان صلح­بان در منطقه حضور داشتند.
چرا اتحادیه اروپا در قبال نسل کشی مسلمانان در رواندا توسط فرانسویان سکوت کرده است؟ مگر دو هزار نفر از پناهندگان رواندایی به خاطر فرار صلح بانان بلژیکی به فجیع ترین شکل کشته نشدند؟ چرا وقتی هزار نفر از نیروهای مدافع حقوق بشر اروپایی به جای حفظ جان مردمی که به آنها پناهنده شده بودند خاک رواندا را ترک کردند هیچ یک از دیده‌بان‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا اعتراض نکردند؟
اکنون اتحادیه اروپا در مقابل خواسته‌های بی‌شرمانه و ضدانسانی‌ای که از نظام جمهوری اسلامی دارد پیشنهاد همکاری برای ریشه کن کردن فلج اطفال و سرخجه را در بیانیه­‌اش مطرح کرده است؛ در حالی­که سال‌هاست به همت خود مردم و نظام سلامت کشور این بیماری‌ها ریشه‌کن شده­است؛ قبول چنین پیشنهادی از طرف ایران آیا مصداق واقعی زیره به کرمان بردن نیست؟
این اتحادیه در حالی پیشنهاد انتقال فناوری به ایران را می دهد که ده درصد سهام نیروگاه هسته‌ای یوردیف فرانسه هنوز متعلق به ایران است. ایران با سرمایه ای معادل بیست میلیارد دلار در ساخت این نیروگاه سهیم شده است اما فرانسه با فسخ یک طرفه قرارداد نه تنها تمام سرمایه ایران را برنگردانده است بلکه تعهد خود یعنی انتقال تکنولوژی به ایران را نیز سال‌هاست فراموش کرده است و حالا هم تمام تلاش خود را می‌کند که ایران از داشتن چنین فناوری محروم باشد.
آلمان‌ها نیز نباید از یاد برده باشند که 4/8 میلیارد دلار بابت ساخت چهار راکتور هسته‌ای بواسطه شرکت کرافت­ورک­یونین(kwu) از ایران گرفتند ولی با دخالت اسرائیل قراردادشان را یکطرفه فسخ کردند.
با این توصیفات با چه معیاری ملت ایران می‌توانند به اتحادیه اروپا اطمینان کنند که آنها به تعهدات‌شان در قبال حقوق حقه ایرانیان پایبند خواهند بود.
اتحادیه اروپا در حالی ادعا می‌کند در صورت مداخله همه جانبه در امور ایران، در زمینه‌های زیست محیطی با ایران همکاری می‌کند که با تحریم بنزین تا مدت‌ها موجب آلوده‌تر شدن هوای کلان شهرهایمان شده بود. و از سوی دیگر با تحریم فیلترهای کاهنده آلودگی در کارخانجات ذوب آهن و سیمان موجب بالا­رفتن میزان آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و اطراف کارخانجات شد.
تشت ادعای حقوق بشری اروپایی‌ها سال‌هاست به زمین افتاده است. ادعای حفاظت از محیط زیست کشورهای آسیایی و آفریقایی سال­هاست ورد زبان آنهاست اما آیا دوربین‌های مخصوص پایش منابع طبیعی و اسلحه‌های بیهوش کننده حیوانات هم با مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده است که در لیست تحریمهای اروپا قرار گرفته است؟
اتحادیه اروپا در حالی در تحریم دارویی جمهوری اسلامی با امریکا همکاری کرده است که چنین تحریمی خلاف موازین تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی علیه بشریت تلقی می‌شود.
افزایش 50 تا صد درصدی قیمت داروهای بیماری‌های خاص مانند هموفیلی، صرع، تالاسمی، ام اس و سرطان باعث فوت بسیاری از هموطنان‌مان شد. لیست داروهایی تحریم شده توسط کشورهای اروپایی بسیار مطول است که در اینجا به چند نمونه جزئی آن اشاره می‌کنیم: امبودارون(داروی بیماران قلبی)، انسولین(داروی بیماران دیابتی)، الوبومین(داروی بیماران سرطان خون)، امینومیلین( اسم)، سفروناک(تالاسمی)، لوموسین( تومورهای قلبی)، دوکسوروبیسین( مهم­ترین داروی ضد سرطان). این داروها به نحو هوشمندانه­ای مورد انتخاب و تحریم واقع شده‌اند تا در نبود آنها آمار مرگ و میر هموطنانمان بسرعت افزایش یابد و سیاست‌مداران ایرانی را وادار به تعظیم در برابر خواسته‌های غرب کند.
ایران در حال حاضر هشتاد و پنج هزار بیمار هموفیلی و هشت هزار بیمار تالاسمی دارد که به این داروها نیاز مبرم دارند. روزانه 300 نفر بر اثر بیماری‌های قلبی در ایران جان خود را از دست می‌دهند این آمار نشان دهنده تعداد بالای بیماران قلبی در ایران است و ضروری بودن تامین داروهای بیماران قلبی غیر قابل کتمان می‌کنند.
در این بیانیه بر تمرکز بر مبارزه با مواد مخدر تاکید شده است؛ در حالیکه تاکنون ناتو و کشورهای اروپایی به اذعان بسیاری از کشورهای درگیر مساله مواد مخدر در منطقه، برای مبارزه با مواد مخدر هیچ قدمی برنداشته‌اند و در مقابل ایران در راه مبارزه با ترانزیت کالا به اروپا تاکنون 15 هزار شهید و مجروح از دست داده است.
اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی ایران را به مناسبات سازنده با این اتحادیه در ماجرای سوریه دعوت می‌کند در حالی­که در مسئله سوریه اروپا بارها از حضور نماینده ایران در مذاکرات و اجلاسیه‌های ژنو جلوگیری کرده است. البته باید توجه داشت در حالی اتحادیه اروپا جنگ بین‌المللی در سوریه را درگیری‌های داخلی می‌خواند که تاکنون آمار 248 هزار نفر جنگجوی خارجی در سوریه به ثبت رسیده است که 58 هزار نفرشان کشته شده و 82 هزار نفر نیز از سوریه گریخته‌اند.
این آمار که از سوی یک موسسه آمریکایی در کلمبیا منتشر شده است می‌گوید: «از هشتاد و هفت ملیت مختلف در سوریه در حال جنگیدن علیه نظام حاکم هستند. سهم اتحادیه اروپا و امریکا در جنگ علیه سوریه 12.760 نفر بوده که تنها 2083 نفر از آنها از خاک سوریه خارج شده‌اند.
در بیانیه اتحادیه اروپا ذکر شده است که ایران باید نقش موثر و بین‌المللی در حل جنگ داخلی سوریه داشته باشد. آیا تاثیر موثر بین‌المللی‌ای که مدنظر اتحادیه اروپاست همانند نقشی است که اعضای اتحادیه اروپا در سوریه بازی می‌کنند؟
دولت انگلستان تاکنون سیزده میلیون پوند به شورشیان در سوریه کمک کرده است. روزنامه تایمز می‌گوید: انگلستان حرکات سربازان سوری را به مخالفان گزارش می‌دهد، این در حالی است که سرویس ویژه هوایی بریتانیا (sas) آموزش معارضین سوری را بر عهده گرفته است. کمک به شورشیان در شهر حلبِ سوریه نیز به فرانسه واگذار شده است. روزنامه مِلیت چاپ ترکیه می‌نویسد: فرانسه نیروهای شورشی را در ترکیه و لبنان آموزش می‌دهد.
صرف نظر از اینکه اعتراض به حکم شرعی قصاص هیچ ارتباطی به اتحادیه اروپا ندارد و دستگاه قضایی ما به هیچ احدی در اجرای احکام قطعی الهی پاسخگو نیست؛ باید گفت برخورد تبعیض‌آمیز این اتحادیه با هم پیمان استراتژیک و قدیمی اروپا به مثابه یک کاریکاتور سیاسی در جهان امروز رخ می‌نمایاند.
طبق آمار رسمی ایالات متحد امریکا سالانه هزار نفر را اعدام می‌کند و اطمینان دارد که هیچ اروپایی وجهه حقوق بشری او را خدشه‌دار نمی‌کند این در حالی است که 3200 زندانی آمریکایی در انتظار اعدام به سر می‌برند. نکته جالب اینجاست که "سم اعدام" زندانیان آمریکایی از اتحادیه اروپا تامین می‌شود.
اهمیت توجه به فرهنگ، هر چند در برخی از مراکز و دستگاه‌های فرهنگی کشور رو به افول است اما در بیانیه اروپا نقش پر رنگی دارد. یکی از مسائلی که این اتحادیه قصد تقویت آن را دارد تبادلات فرهنگی از قبیل تبادل دانشجو، هنرمند، گروه‌های اجتماعی و... است. در این حوزه با توجه به دگرگونی‌های ناصوابی که بعضا در سیستم دولتی ایجاد شده است مخاطرات بیشتری فرهنگ دینی و انقلابی کشور عزیزمان را تهدید می‌کند که باید مورد عنایت ویژه مسئولین ذی‌ربط قرار گیرد.
اتحادیه اروپا در حالی از مهاجرین غیر قانونی در ایران دفاع می‌کند که تبعیض، خشونت و بدرفتاری فراوانی نسبت به مهاجرین قانونی و پناهجویان اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. در تاریخ هجده مارس 2014 محققان اروپایی حاضر در کنفرانس "عادلانه کردن وضعیت نظام سلامت اروپا" علیه تبعیض نژادی نسبت به وضعیت درمانی مهاجرین در اروپا هشدار جدی دادند. ویویان ردینگ کمیسیونر عدالت اتحادیه اروپا می‌گوید: نرخ مرگ و میر کولی‌ها در اروپا 226 برابر دیگر کودکان اروپایی است.
اتحادیه اروپا به جای ابراز نگرانی درباره وضعیت افغانی‌های غیرقانونی در ایران بهتر است به فکر بیکاری چهل درصدی مهاجرین در بزرگ فرانسه باشد. خبرگزاری اتریش درباره تبعیض در اروپا می‌نویسد: از هر سه مسلمان ساکن اروپا یک نفر مورد تجاوز، بدرفتاری و آزار قرار گرقته است.
آیا این اتحادیه فراموش کرده است که قایق‌های گارد ساحلی یونان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اجازه سوار شدن به دوازده پناهنده ترک را که در نزدیکی جزیره فارماکونیسی قایقشان غرق شده بود را نداد و همه آن دوازده نفر جان باختند؟
چرا تاکنون اتحادیه اروپا به گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر علیه کشور فرانسه و نحوه مواجهه تبعیض آمیز با مهاجرین رومانیایی، کولی، بیانیه‌ای صادر نکرده است؟
چرا اتحادیه اروپا به تبعیض گسترده علیه کولی‌ها در دیگر کشورهای اروپایی از جمله بلغارستان، چک و مجارستان واکنشی نشان نمی‌دهد؟
چرا دوستان اتحادیه اروپا فکری به حال 1200 مهاجر افغانی زندانی در یونان نمی‌کنند؟ چرا وقتی برخلاف قوانین اتحادیه اروپا افغان‌های بیمار اخراج می‌شوند کسی کشور فرانسه را مواخذه نمی‌کند؟
اتحادیه اروپا در حالی دیکته حقوق بشر به ایران می‌گوید که قوانین و مقررات تعیین شده توسط کمیسیون اروپا در فرانسه نقض می‌شود. وقتی فرانسه هشت هزار کولی را برخلاف قوانین حقوق بشری اروپا از کشورش اخراج کرد اعتراض این کمیسیون نیز راه به جایی نبرد.
خشونت علیه زنان در بلژیک، فرانسه و هلند به بیش از پنجاه درصد رسیده است. روزنامه استاندارد چاپ وین پایتخت اتریش در شماره 19 تیر ماه سال گذشته خود نوشت: اتریش بیشترین جمعیت زنان محجبه اروپا را داراست و احتمال حمله به این زنان بیش از 69 درصد گزارش شده است. این روزنامه در ادامه می‌نویسد: در تحقیقات موسسه گالوپ از مسلمانان اتحادیه اروپا دست کم سی درصد از آنان مورد حمله، آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
اتحادیه اروپا درباره حقوق زنان نیز به ایران هشدار داده است. آیا چیزی که آنها به عنوان حقوق زن به رسمیت می‌شناسند و خواستار پیاده شدن آن در ایران هستند، همان چیزی است که در اروپا وجود دارد؟ در انگلستان از هر 10 زن هفت نفر در طی زندگی شغلی‌اش مورد تجاوز قرار می‌گیرد. در همین کشور حقوق یک زن 81 درصد حقوق یک مرد است و این شکاف هر ساله در حال افزایش است.
رابلز کمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا می‌گوید: "سالانه ده درصد زنان فرانسه قربانی خشونت می‌شوند که چهل درصد آنها در کودکی هم این تجربه را داشته‌اند."
آیا این اتحادیه تاکنون به آمار 53 درصدی ازدواج دختران زیر هجده سال رومایی توجهی کرده است؟ چرا سالانه سی هزار نوزاد در خیابان های ایتالیا رها می‌شوند؟ و چرا در دعواهای خانوادگی در فرانسه هر سه روز یک زن کشته می‌شود.
گزارش کیت بولونگارد درباره وضعیت اسفناک زنان در اروپا می‌گوید: 55 درصد زنان اروپایی مورد آزار جنسی واقع شده­اند، برای 18 درصد آنها مزاحمت ایجاد شده و برای 43 درصد نیز مزاحمت روانی ایجاد شده است. از هر ده زن یک نفر از سن پانزده سالگی با خشونت جنسی مواجه بوده است و از هر بیست زن یکی مورد تجاوز قرار گرفته است. 52 درصد زنان دانمارکی، 47 درصد زنان فنلاندی و 46 درصد زنان سوئدی مورد آزار، اذیت و خشونت جنسی قرار گرفته‌اند.
دلیل اصلی اتحادیه اروپا در تمرکز بروی زندان‌های ایران چیست؟ چه سودی از ایجاد فضای رعب و وحشت درباره زندان‌های ایران نصیب اروپایی‌ها خواهد شد؟ آیا اتحادیه اروپا دغدغه‌ای برای وضع اسفبار زندان‌های اسرائیل دارد؟ در حال حاضر 4600 فلسطینی توسط "شین­بت" سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی اسرائیل در زندان­ نگهداری می‌شوند و تاکنون70 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل جان باخته‌اند.
درسال 2013 هفتاد نفر در زندان‌های انگلستان خودکشی کرده‌اند و چهل نفر به قتل رسیده‌اند. دیده‌بان بین‌المللی زندان‌ها آمار خودکشی در زندان‌های فرانسه را از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 90 نفر اعلام کرده است. آمار خودکشی در هلند 17 و در بلژیک 7/16 نفر در هزار نفر است. که آمار تکان دهنده ایست.
اینها تنها بخشی از آمارهایی است که توسط موسسات حقوق بشری و مردمی اروپا منتشر شده است. آنچه مردم ایران را نسبت به گزافه‌گویی‌های حقوق بشری اروپایی‌ها بی‌تفاوت کرده است درک با پوست و استخوان طعم حقوق بشر اروپایی بواسطه بمب‌های شیمیایی اهدایی اروپا به عراق است.
بر اساس اسناد موجود اكثر شركت‌های کمک کننده و تجهیز کننده عراق آلمانی و انگلیسی بوده‌اند و شركت‌هایی از هلند، فرانسه، بلژیك، سوییس، فنلاند، سوئد، اسپانیا و آمریكا نیز دولت دیكتاتور پیشین عراق را همراهی كرده‌اند. طبق اسناد و گزارشات موجود لیست شركت‌های اروپایی در تجهیز صدام به عوامل و سلاح‌های شیمیایی، به شرح زیر است:

*شركت‌های آلمانی: Preussag AG، Hoechs،Rhein-Bayern، Karl - Kolb، پایلوت پلنتتیسن، رایشتنال تكنیك، رمالایور تكنیك، Herberger - BAU Gm 6h ، WET، لودویك هامر، Einging Haus، كلرید فسفر دگوسا

*شركت‌های هلندی: KBS Holan B.V، Melceni.B.V، Delf Instruments N.V

*شركت‌های فرانسوی: اوزینو، نورد فرانس، فاسه، اتوشم، تی كن، گاشوت، اسنكهار، تام سوی، اس ان پی ای

*شركت‌های انگلیسی: كانیرا تكنیكال، اسی كمپوزیست، اوی بسد، بوگو، ماترس چرچیل، اچ اچ، داسو، آپروس سپیس، تكینپترول، اوسی دست، مونتو دپسیون، كاپیتال پراتونگ، اتومین تو، استیابی پی وی

*شركت‌های بلژیكی: نیزو، سیكس گو، پی ار بی

*شركت‌های سوییسی: ویسن، زاگ، آلسا، آلرسوییس انخینیرینگ، جرج یشر، فلوكاشمی اگ، بوشی لب

* شركت‌های فنلاندی: فورسیت، گمیر

*شركت‌های سوئدی: نوبل شیمی

*شركت‌های اسپانیایی: Treblam

به کمک این کشورها صدام توانست 6000 تن بمب شیمیایی علیه مردم ایران به کار گیرد. ارتش صدام فقط 1100 نفر را در شهر سردشت و سایر نقاط ایران و 5000 نفر را در شهر حلبچه با استفاده از این سلاح‌ها به شهادت رساند.
الگوی مطالبه‌گری رهبر انقلاب از نقض آشکار حقوق بشر و تبعیض در اروپا و آمریکا به عنوان یک مدل موفق و راهبردی، باید سرلوحه فعالیت برای تمام سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهاد‌های دولتی و مردمی حقوق بشری در ایران قرار بگیرد؛ که در صورت نمایان شدن این کارنامه سیاه و ننگین، اتحادیه اروپا و آمریکا هیچ گاه به خود اجازه یاوه سرایی علیه جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داد.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...