نسخه چاپی

كری: اسرائیل و فلسطین مایل به پیشرفت مذاكرات صلح هستند

وزیر امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه اعلام كرد فلسطین و اسرائیل نشان می دهند كه علاقه مند به یافتن راهی برای پیشرفت در مذاكرات صلح هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد فلسطین و اسرائیل نشان می دهند که علاقه مند به یافتن راهی برای پیشرفت در مذاکرات صلح هستند.

کری پیش از دیدار با "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، به خبرنگاران گفت :« بدیهی است، ما به سختی کار و تلاش می کنیم تا راهی به سوی جلو بیابیم ».

این نشست پس از آن برگزار شد که مذاکرات صلح با میانجیگری آمریکا بین اسرائیل و فلسطینیان هفته گذشته با بن بست مواجه شد. این مذاکرات پس از آن با بن بست مواجه شد که اسرائیلی ها و فلسطینیان به گفته کاخ سفید « اقدامات یکجانبه غیر مفیدی » را اتخاذ کردند.

پس از آن که اسرائیل از آزادی چهارمین و آخرین گروه از اسرای فلسطینی که شامل 26 اسیر بود خودداری کرد، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی یکم آوریل اسنادی را برای درخواست عضویت در 15 نهاد سازمان ملل متحد امضا کرد. آزادی این اسرای فلسطینی بخشی از توافق برای ازسرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان بود.

لیبرمن به نوبه خود گفت اسرائیل آماده است برای دستیابی به یک توافق صلح با فلسطینیان در بحبوحه روندی بسیار مهم، فداکاری کند.

لیبرمن به وزیر امور خارجه آمریکا گفت :« من تصور می کنم شما و ما تمایل مشابهی برای رسیدن به یک راه حل جامع، برای دستیابی به یک توافقنامه وضع نهایی داریم».

لیبرمن خاطر نشان کرد :« ما به دنبال رویکرد مثبت مشابهی از سوی طرف دیگر هستیم و ما معتقدیم هر گونه اقدام یکجانبه فقط می تواند همه تلاش های ما را تضعیف کند ».

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...