نسخه چاپی

وظایف وزارتخانه‌های تعاون و بهداشت مشخص شد

عکس خبري -وظايف وزارتخانه‌هاي تعاون و بهداشت  مشخص شد

عضو هیئت رئیسه كمیسیون بهداشت مجلس گفت: ابلاغ سیاست‌های كلی سلامت از طرف رهبر معظم انقلاب وظایف وزارتخانه‌های تعاون و بهداشت در زمینه موارد اختلافی را مشخص كرد.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، عبدالرحمن رستمیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از طرف رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:‌ ما براساس وظایف قانونی خود باید برای اجرای این سیاست‌های ابلاغی حمایت و نظارت داشته باشیم تا وزارت بهداشت بتواند آنها را به خوبی عملیاتی کند.
وی ادامه داد: یکی از بندها مربوط به پایش بوده است یعنی هر اقدامی در حوزه بهداشت صورت می‌گیرد باید با شاخص‌های کمی پایش شود چرا که اگر این اقدام را انجام ندهیم نمی‌دانیم که عملکردهای ما منجر به نتیجه شده است یا خیر.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس از حضور اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در وزارت بهداشت و دیدار با سید حسن قاضی‌‌زاده هاشمی خبر داد و افزود: هدف ما این است که منابع تخصیص یافته در بخش بهداشت بتواند در جهت اهدافمان جلو رود؛ البته ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت جامع، کامل و با آینده نگری بود.
رستمیان با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حیطه مسئولیت چند وزارتخانه قرار داشت، گفت: به طور مثال میان دو وزارتخانه میان بهداشت و رفاه موارد اختلافی داشتند که کدام وظیفه را کدام وزارتخانه انجام دهد اما سیاست‌های سلامت تکلیف هر وزارتخانه را مشخص کرد.
وی افزود: در زمینه‌های دیگر مانند بیمه پایه ما در گذشته پوشش همگانی نداشتیم و بسیاری از افراد بودند که بیمه نبودند و اگر هم بیمه بودند، بیمه پایه قدرت نداشت و به دلیل اینکه بیمه پایه قدرت نداشت بیمه‌های تکمیلی وارد شده بودند در صورتی که در سیاست‌های ابلاغی تأکید می‌کند که بسته بیمه پایه باید تکمیل باشد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت در زمینه سیاست‌های ابلاغی سلامت، اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های خود در این زمینه‌ها قرار است با وزرای بهداشت و رفاه جلسه داشته باشد که جلسه با وزیر رفاه انجام شد و هفته آینده در این زمینه با وزیر بهداشت جلسه خواهیم داشت. همچنین هفته بعد رئیس بیمه سلامت گزارش کار خود را ارائه خواهد داد.

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...