نسخه چاپی

اصلاح هدفمندی یارانه‌ها بایستی داوطلبانه از سوی مردم انجام شود

عکس خبري -اصلاح هدفمندي يارانه‌ها بايستي داوطلبانه از سوي مردم انجام شود

دبیركل جامعه نمایندگان ادوار گفت: عدم دریافت یارانه در چشم انداز اقتصاد كلان كشور آثار مثبتی را در معیشت مردم خواهد گذاشت كه نیازمند فرهنگ‌سازی است، به این معنا كه بایستی هدف اصلی طرح دولت و چگونگی تاثیر آن بر زندگی مردم برای آنان بازگشایی و روشن شود.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محسن کوهکن" با اشاره به سیاست هدفمندی یارانه‌ها که براساس طرح دولت قرار است به نیازمندان اختصاص یابد، اظهار داشت: اگر به قانون هدفمندی یارانه‌ها دقیق عمل می‌شد، به این معنا که تولید و تولید کنندگان به طور مشخصی از تکالیف قانون بهره می‌بردند، شاید وضعیت اقتصادی بویژه تولید بهتر از شرایط امروز می‌شد.

وی افزود: اکنون نیز قانون هدفمندی از سوی مجلس تصویب شده و در نهایت اختیار را به دولت یازدهم داده است، البته نگاه کلی و کلانی که دولت در بخش هدفمندی یارانه‌ها دارد منطقی و درست است و اگر بخش متمکن جامعه از دریافت یارانه انصراف دهد، منابع کشور به سمت تولید هدایت شده و آثار مثبت آن در جای دیگری بروز خواهد کرد.

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار ادامه داد: اگر درآمد دولت بدون نفت و اتکای آن باشد، اتکای بودجه بر روی مالیات در بخش‌های دیگر متمرکز شده و در کلان امر به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود.

کوهکن با اشاره به تحلیل‌هایی که در زمینه انصراف از یارانه انجام می‌شود، همانند اینکه اگر یارانه به کسی تعلق نگیرد آن قشر محروم خواهد شد، افزود: هیچگاه اینگونه نیست و عدم دریافت یارانه در چشم انداز اقتصاد کلان کشور آثار مثبتی را در معیشت مردم خواهد گذاشت که نیازمند فرهنگ‌سازی است، به این معنا که بایستی هدف اصلی طرح دولت و چگونگی تاثیر آن بر زندگی مردم برای آنان بازگشایی و روشن شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که اصلاح هدفمندی یارانه‌ها بایستی داوطلبانه از سوی مردم انجام شود، بیان داشت: بخشی از جامعه به هر دلیل از تامین مخارج اولیه ناتوان است که بایستی به فکر توانمندی و خودکفایی آن‌ها باشیم تا در نهایت از محل درآمد عمومی زندگی‌شان تامین شده و سفره یارانه اینگونه جمع‌بندی شود.

کوهکن با اشاره به اقتصاد باثبات کشورهای توسعه یافته، اظهار داشت: دولت باید درآمد کشور را به سمت رفاه بیشتر و سهم بیشتر در درمان‌ها(تقویت نظام بیمه‌ای) سوق دهد که به نوعی در تولید اشتغال نیز موثر است.

وی به فرهنگ مصرف و مدیریت اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه منافع و منابع عمومی در کشور ما فدای منافع فردی می‌شود، در صورتی که اینگونه نباید باشد، زیاده‌خواهی و مصرف بیش از اندازه در دراز مدت ضرر اقتصادکلان کشور را از جیب خود مردم پرداخت خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته خانواده‌ها، کارآفرینان، و شاغلین متوجه این امر هستند که در صورت پرداخت مالیات، اقتصاد کلان با ثباتی خواهند داشت، بنابراین همواره از مالیات بیشتر استقبال می‌کنند و این درحالی است که مردم ما پرداخت یارانه کم را زرنگی می‌دانند، این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...